آلبوم «به یاد دوست» منتشر شد

به یاد محمدرضا لطفی

آلبوم «به یاد دوست» منتشر شد



تنها چند روزی از سالروز تولد آهنگساز برجسته و نوازنده قهار تار و سه‌تار و كمانچه می‌گذرد و حالا خبر انتشار آلبوم «به‌یاد دوست» با هنرمندی جواد بطحایی، نوازنده پیشكسوت سنتور مشتمل بر چند تك‌آهنگ، به یاد مرحوم محمدرضا لطفی آمده است. لطفی كه در خاطره هر ایرانی، نواهای منحصر به‌فردی را به جا گذاشته، از سوی سایر نوازندگان و اهالی موسیقی نیز در مقام استادی پاس داشته می‌شود و آلبوم به یاد دوست قرار است رنگ و بوی موسیقی او را به یاد مخاطبان بیاورد.
به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه شامل ۹ آهنگ بی‌كلام از تك‌نوازی سنتور در دستگاه‌های موسیقی ایرانی است. «به یاد دوست - مقدمه»، «نسیم»، «هوای تازه»، «درآمد بیات شیراز»، «رقص پروانه»، «یادباد» عنوان قطعاتی هستند كه در این آلبوم منتشر شده‌اند.جواد بطحایی از جمله هنرمندانی است كه علاقه‌مندان موسیقی او را اغلب با نوازندگی سنتور می‌شناسند. به عبارتی او با تك‌نوازی‌هایش شناخته شده است، ولی وجه آهنگسازی او كمتر شناخته‌شده و گذشته از چند قطعه بی‌كلام (كه گاه برای سنتور و گاه برای سنتور واركستر تنظیم شده است)، تمایل او به موسیقی با كلام درقالب تصنیف است. بطحایی با شعر فارسی آشنایی بسیاری دارد و از موسیقیدانانی است كه با دنیای شعری و تصویری نوذر پرنگ، انس و الفت دارد.
این هنرمند كه در حوزه آهنگسازی و نوازندگی سنتور مشغول به فعالیت است. در ابتدای دوران هنری خود مبانی و تئوری و سلفژ را نزد استاد غلامحسین ظهیرالدینی فراگرفت و در سال ۱۳۵۸ جهت تحصیل موسیقی وارد دانشكده هنرهای زیبا شد و از محضر هنرمندانی چون مجید كیانی و سپس فرامرز پایور و پرویز مشكاتیان بهره برد. وی ساز نی را نیز ادامه داده و ردیف آوازی را نزد عبدالنقی افشارنیا به پایان رسانید. بطحایی از سال ۱۳۷۲ با استاد شجریان و گروه آوا همكاری داشته است. وی سال‌ها در هنرستان موسیقی پسران به تدریس اشتغال داشته و هنر سنتور سازی را نیز تجربه كرده و در ساختن این ساز نیز مهارت دارد.
«حدیث سرو و گل و لاله» با هنرمندی حسن ناهید و كامبیز گنجه‌ای و خوانندگی مجتبی عسگری، «از فراق تا صبح» با همكاری داریوش زرگری و ایرج طباطبایی، «صبح و شب - تك نوازی سنتور»، «شكوه - تك‌نوازی سنتور به یاد پرویز مشكاتیان»، «ابدیت - تك‌نوازی سنتور به یاد محمدرضا شجریان»، «فریاد خزان - تك‌نوازی سنتور به یاد فرامرز پایور»، «جست‌وجو- تك‌نوازی سنتور»، «راجه یك» با همراهی درشن آنند.