شرایط بازار سرمایه بهبود می‌یابد

شرایط بازار سرمایه بهبود می‌یابد


محمدرضا پور‌ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با اهتمام مجلس و پیگیری دولت امیدواریم در آینده نزدیک شرایط بازار سرمایه بهبود یابد و اعتماد مردم به این بازار بازگردد و نگرانی‌هایشان برطرف شود.
پور‌ابراهیمی تصریح کرد: اولین اشکال عدم اجرای مصوبات قبلی شورای‌عالی بورس در ارتباط با ساماندهی بازار سرمایه بود و حتی بخش‌هایی از مصوباتی است که در قالب رویکرد حکومتی به شورای عالی بورس است و شاید بخشی از دلایل ریزش بازار و افت شاخص مربوط به همین موضوع است.
وی گفت: جای تاسف دارد که حتی بخش‌هایی از نرم‌افزار‌های نظارتی که از قبل در مجموعه فعالیت‌های بازار سرمایه برای رصد فعالیت‌ها، جلوگیری از تخلفات و ضرر و زیان مردم به کار گرفته شده بودند از حوزه تصمیم‌گیری خارج و مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.
پور‌ابراهیمی اظهار کرد: اقدامات نظارتی در دستور کار قرار دارد و ماحصل تصمیمات کمیسیون اقتصادی در غالب یک بسته پیشنهادی از طریق همکاری مشترک کمیسیون اقتصادی و دولت نهایی می‌شود و رؤسای دو قوه مجریه و مقننه هم قرار است این جمع‌بندی را مبنا قرار دهند و در روز‌های آتی امیدواریم شاهد اقدامات مثبتی برای برون‌رفت بازار سرمایه از شرایط فعلی باشیم./ خبرگزاری صدا و سیما