استقبال ظریف از پیشنهاد قطر

استقبال ظریف از پیشنهاد قطر


وزیر خارجه کشورمان درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه قطر و احتمال میانجیگری دوحه میان ایران و عربستان تصریح کرد: این میانجیگری نیست. قطر پیشنهاد گفت‌وگو داده، ما هم گفته‌ایم همواره از گفت‌وگو حمایت می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: دولت قطر، دولتی است که روابط بسیار خوبی با آنها داریم. خوشحالیم دولت قطر توانست با مقاومت به خواسته‌هایش برسد و اجازه نداد کسانی که قطر را محاصره کرده بودند به خواسته‌هایشان برسند. خوشحالیم در کنار قطری‌ها ایستادیم و امیدواریم قطر این نقش مثبت را برای آینده روابط ایفا کند.
وی همچنین در مورد ادعای فیگارو مبنی بر رایزنی تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل با تیم بایدن در نیویورک گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو چک نکرده است که آقای تخت‌روانچی در سه هفته اخیر ایران بوده است و تازه دوشنبه به نیویورک برگشته است و در عین حال بعد از بازگشت هم یک هفته را معمولا در قرنطینه خواهند بود. پس بسیار بی‌حساب صحبت کرده است.
شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر که مدت‌هاست خواهان برگزاری نشست میان رهبران شش عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و جمهوری اسلامی ایران است، در گفت‌و‌گو با بلومبرگ گفت کشورش از دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواسته است تا با ایران وارد گفت‌وگو شوند.
وی اظهار کرد: کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس هم به گفت‌وگو با ایران علاقه‌مندند و اکنون زمان برای میانجیگری دوحه در این خصوص، مناسب است. او همچنین گفت که کشورش در حال کمک به مذاکره بین ایران و کره جنوبی درباره نفتکش کره‌ای است که اوایل ماه جاری توسط سپاه پاسداران توقیف شد.