کرونا در کمپ تیم‌‌های ملی وزنه‌برداری

تعطیلی شبانه اردوها بعد از 2 تست مثبت

کرونا در کمپ تیم‌‌های ملی وزنه‌برداری

رضا پورعالی دبیر ورزش



 کرونا به اردوی تیم‌ملی وزنه‌برداری نفوذ کرده و شرایط نگران کننده‌ای را در کمپ تیم‌های ملی رقم زده است . یک وزنه‌بردار پسر و دو وزنه‌بردار دختر طی روزهای گذشته با تست منفی کرونا و با سلامت وارد مجموعه ورزشی آزادی شدند اما پس از آن‌که در اردوی تیم‌ملی از آنها تست مجدد گرفته شد نتیجه‌اش مثبت بود! واضح است که آنها در اردوی تیم‌ملی به کرونا مبتلا شده‌اند.
اردوی تیم‌ملی بانوان که قرار بود از 21‌دی‌ آغاز شود و یک ماه به طول بینجامد، همان روز اول تعطیل شد و دختران جوانی که با هزار امید و آرزو از شهرهای دور و نزدیک، خود را به تهران رسانده بودند مجبور شدند شبانه بار سفر به خانه‌هایشان را ببندند و با اتوبوس به شهرهای خود برگردند. با این حال، کوچکترین خبری از ماجرای کرونا و تعطیلی شبانه اردو رسانه‌ای نشد تا مبادا انگشت اتهام  کسی به سمت فدراسیون نشانه برود.
آیا پروتکل‌های بهداشتی در محل تمرین و خوابگاه فدراسیون وزنه‌برداری رعایت می‌شود؟ آیا در هر اتاق یک نفر اسکان داشته؟ آیا زمان آغاز تمرینات بعد از‌ آمدن جواب تست‌های دوم بوده؟ آیا در تمام طول تمرین، برای هر ورزشکار یک تخته و میله جداگانه در نظر گرفته شده؟
واکنش نایب‌رئیس
مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در این‌باره توضیحاتی دارد: ملی‌پوشان برای حضور در اردو دو تست کرونا می‌دهند.
 اولین تست چهار روز قبل از حضور در اردو در شهر‌های خود از آنها گرفته می‌شود که در صورت منفی‌بودن می‌توانند به اردو بیایند. تست دوم را نیز خود فدراسیون می‌گیرد. زمانی که ما تست دوم را گرفتیم و مشخص شد نتیجه تست دو نفر از ورزشکاران مثبت است، برای حفظ سلامت دیگر ورزشکاران اردو را
لغو کردیم.
منظمی در پاسخ به این پرسش که تا زمانی که جواب تست دوم بیاید، ورزشکاران تمرین داشتند یا خیر، تصریح کرد: تست اول آنها منفی بود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و جدا از هم تمرین سبکی را انجام دادند. اما بعد‌از‌ظهر که جواب تست‌ها آمد کل اردو  را تعطیل کردیم تا مشکلی برای بقیه پیش نیاید.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین‌که بهتر نبود وزنه‌برداران قبل از آمدن جواب تست دوم تمرین انجام نمی‌دادند، تاکید کرد: تست اول مشکلی نداشت. خیلی از فدراسیون‌ها اصلا تست دوم را نمی‌گیرند و خود اظهاری دارند. فدراسیون وزنه‌برداری سختگیرانه در بحث کرونا و رعایت پروتکل‌ها عمل می‌کند. از طرفی وقتی جواب تست اول منفی است، احتمالش خیلی کم است تست دوم مثبت شود و در اردو‌های قبلی خود چنین مساله‌ای را نداشتیم. احتمال دارد محلی که آنها در شهر‌های خود تست دادند، مطمئن نبوده است.