اولین دستورات کرونایی دولت جدید آمریکا

اولین دستورات کرونایی دولت جدید آمریکا


جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ ژانویه با امضای مجموعه‌ای از فرمان‌های جدید، وعده داد با بسیج حداکثری همه نیروها با همه‌گیری ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۴۲۰هزار کشته در این کشور برجای گذاشته‌است، مقابله کند.
به گزارش یورونیوز، او در چارچوب این فرمان‌های ۱۰گانه، قرنطینه را برای همه مسافران هواپیماها و استفاده از ماسک را در همه ساختمان‌های فدرال اجباری کرد.او همچنین دستور داد برای همه مسافرانی که از خارج از این کشور به ایالات متحده می‌آیند، انجام تست کرونا قبل از عزیمت به ایالات متحده و قرار گرفتن در قرنطینه «در بدو ورود به این کشور» اجباری شود.
او با تاکید بر بسیج همه نیروها، وضعیت کنونی آمریکا را وضعیت جنگ علیه کرونا و شیوه توزیع واکسن در دولت پیشین را یک شکست وحشتناک توصیف کرد و گفت: «اسراتژی ما بر پایه علم است و نه سیاست یا انکار.»
جو بایدن قول داد برای تصمیم‌گیری در موضوعات مرتبط با کرونا، همواره رأی و نظر دانشمندان به‌ویژه آنتونی فائوچی، متخصص ایمنی‌شناسی و رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده را در نظر بگیرد. او هشدار داد شیوع کووید - ۱۹ به سخت‌ترین و کشنده‌ترین مرحله رسیده‌است و از آمریکایی‌ها خواست گرایش‌های سیاسی خود را کنار بگذارند و با همدیگر مقابل این زمستان سیاه ایستادگی کنند.
دولت جدید ایالات متحده همچنین برخلاف سیاستی که دونالد ترامپ در پیش گرفته‌بود، نقش رهبری سازمان‌جهانی بهداشت در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را ستود و بر حمایت مالی خود از این سازمان تاکید کرد.یک روز پیش از این نیز دکتر فائوچی ضمن اعلام بازگشت ایالات‌متحده به این سازمان، بر تعهدات مالی واشنگتن در قبال سازمان‌جهانی بهداشت و حمایت از برنامه‌جهانی کوواکس تاکید کرده‌بود. تصمیمات جدید در حالی اتخاذ می‌شود که آمریکا در حال حاضر با بیش از ۲۵میلیون مبتلا و ۴۲۰هزار قربانی، بیش از هر کشوری در جهان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌است.