پیش به سوی روستاهای گردشگری

پیش به سوی روستاهای گردشگری


روستاها چند سالی است که مورد توجه صنعت گردشگری، گردشگران و حتی سازمان‌جهانی گردشگری قرار گرفته‌است، نشان به آن نشان که سازمان‌جهانی گردشگری شعار سال 2021 را گردشگری و توسعه روستایی قرار داد. در کشورمان هم اقداماتی هرچند اندک به منظور توسعه‌گردشگری روستاها انجام شد. علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه روستاهای هدف گردشگری کشور که در سالن فجر وزارتخانه میراث فرهنگی برگزار شد به این موضوع اشاره کرد و گفت: طبیعت‌گردی موضوعی بود که بنده از اولین روز روی آن تأکید داشتم و بر همین اساس بر موضوع اقامتگاه‌های بوم‌گردی تمرکز کردیم و خوشحالیم بعد از سه سال این موضوع توسط سازمان‌جهانی گردشگری به‌عنوان شعار سال اعلام شد.  
مونسان طبیعت‌گردی را جزو ظرفیت‌های کشور عنوان کرد و افزود: این موضوع به اندازه میراث‌فرهنگی ظرفیت دارد. در طبیعت‌گردی محور روی ایجاد کمپ‌ها و مجتمع‌های گردشگری است و باید بر پروژه‌های مبتنی بر طبیعت‌گردی تمرکز جدی شود.
ولی تیموری، معاون گردشگری کشور هم ضمن اشاره به اهمیت گردشگری‌روستایی و شعار انتخابی سازمان‌جهانی گردشگری با این عنوان برای سال ۲۰۲۱ گفت: خوشبختانه اقدامات صورت‌گرفته طی سه سال اخیر فرصت مناسبی را برای معرفی ظرفیت روستاها ایجاد کرد.
تیموری به جذاب بودن گردشگری روستایی بین گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد و یادآورشد: از آنجا که هر روستا اصالت و هویت مخصوص به خود را دارد، در سند توسعه گردشگری‌روستایی نقشه علمی و اجرایی برای تمامی روستاهای کشور آماده می‌شود./ جام‌جم