کره‌‌جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان را می‌سازد

کره‌‌جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان را می‌سازد


گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باعث افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف روی انرژی‌های تجدیدپذیر شده و حالا کره‌جنوبی از برنامه 43/2 میلیارد دلاری خود برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان پرده برداشته است.این پروژه بخشی از تلاش رئیس‌جمهوری کنونی این کشور برای حرکت
به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود. چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید کربن را به صفر برساند. رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که در مراسم امضای ساخت این نیروگاه با حداکثر ظرفیت
8/2 گیگاوات در شهر ساحلی «سینان» شرکت کرده بود این پروژه را باعث افزایش سرعت این کشور برای گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد و گفت: «با این پروژه، ما روند گذار به انرژی‌ دوستدار محیط‌زیست را سریع‌تر طی می‌کنیم و با قدرت بیشتری به سمت عدم تولید کربن می‌رویم.»
شرکت‌های زیادی در این پروژه شرکت و نزدیک به 5/42 میلیارد دلار سرمایه موردنیاز این پروژه را تامین می‌کنند و سایر هزینه‌های آن برعهده دولت خواهد بود.
این پروژه باعث ایجاد ۵۶۰۰ فرصت شغلی می‌شود و کره‌جنوبی را یک قدم به هدفش یعنی ۱۰ برابر کردن تولید انرژی توسط نیروگاه‌های بادی نزدیک‌تر می‌کند. در حال‌حاضر نیروگاه‌های بادی این کشور 1/67 گیگاوات انرژی تولید می‌کنند که تا سال ۲۰۳۰ به 16/5 گیگاوات افزایش پیدا می‌کند.