10 گل گران

10 گل گران


1- گل زعفران: این گل را با برگ‌های بنفش و کلاله‌های قرمز رنگ و پرچم‌های زرد رنگ، می‌شناسیم. گرچه برای ما مصرف خوراکی دارد اما در بعضی نقاط دنیا به‌عنوان دسته‌گل هم استفاده می‌شود که بسیار گران‌قیمت است.
2- لاله‌های هلندی: در قرن هفدهم میلادی ارزش این لاله‌ها گاهی از طلا هم بیشتر می‌شد که به آن دوره جنون گل‌لاله هم گفته شده‌است. هر دسته‌گل لاله معمولا ۸ تا ۱۶شاخه دارد.
3- لیسیانتوس: از گل‌های زیبایی است که می‌شود گفت نسبت به خیلی گل‌های دیگر در بازار گل و گیاه ما تازه وارد است. در گلخانه‌ها تکثیر آن رواج یافته و تبدیل به گلی محبوب شده‌است. ترکیب رنگ‌سفید و بنفش آن را منحصر به فرد کرده‌است. البته طیف بنفش آن متنوع و دارای رنگ‌هایی با درجه تیرگی و روشنی زیادی است. اصالتا اهل مکزیک و نواحی جنوبی آمریکاست.
4- ادریسی: اصل و نسب ادریسی هم بر می‌گردد به آمریکا و نواحی جنوبی و شرقی آسیا. تنوع گونه‌ها در آن به حدود 70نوع با رنگ‌های سفید، آبی، صورتی، بنفش کمرنگ و پررنگ می‌رسد.
5- موگه: موگه یا گل برف گل ظریف سفید رنگی است با رایحه شیرین و شکل مینیاتوری. همین خصوصیات باعث شده در دسته زیباترین‌ها و هم گران‌ترین‌ها قرار گیرد. زادگاه این گل نواحی جنگلی و آب‌وهوای سرد و خنک نیمکره شمالی زمین در آسیا و اروپاست.
6- گلوریوسا:گلوریوسا یا شعله‌زنبق گل ملی کشور زیمبابوه است و فقط در آسیا و آفریقای‌جنوبی می‌روید. رنگ گلبرگ‌های این گل از سمت نوک برگ‌ها به داخل و مرکز آن متفاوت است.
7- ارکیده طلایی کینابالو: ارکیده‌طلایی با برگ‌های بزرگ و شفاف گونه بسیار نادری از گیاهان این خانواده است برای همین جزو گران‌ترین گل‌های دنیاست. این گل فقط در پارک ملی کینابالو در کشور مالزی یافت می‌شود.
8- ارکیده شن‌ژن نونگکه: این گل زیبا حاصل تحقیقات دانشمندان چینی در آزمایشگاه شرکت شن‌ژن نونگکه است که تولیدش هشت‌سال زمان برده‌است برای همین قیمتی رویایی دارد.گفته می‌شود این گل زیبا حدود ۲۰۲هزار دلار قیمت دارد.
9- رُز ژولیت:رز ژولیت برای اولین بار 14سال پیش در نمایشگاه‌گل و گیاه چِلسی انگلستان رونمایی شد و آن‌قدر گران است که به آن لقب «گل سه‌میلیون پوندی» داده‌اند؛ یعنی چیزی حدود تقریبا 8/15میلیون دلار!
10- ملکه شب: گل ملکه شب فقط شب‌ها گل می‌دهد و قبل از طلوع آفتاب پژمرده می‌شود. تازه با این عمر کوتاه فقط یک بار در سال گل می‌دهد.