printlogo


مرور و عبور

بازگشت پیشتازان فضا
پخش سری‌جدید مجموعه علمی- تخیلی سفرهای ستاره‌ای در آمریکا و اروپا شروع می‌شود. این ششمین سری از این مجموعه پرطرفدار است که روی آنتن می‌رود و اولین قسمت از سری جدید این مجموعه توانست طی هفته قبل لقب پربیننده‌ترین نمایش تلویزیونی در آمریکا را از آن خود کند. تمام بازیگران شخصیت‌های مجموعه تغییر کرده‌اند و از قسمت‌های قبل فقط سفینه باقی‌مانده است. این مجموعه سال‌های دور در ایران به‌نام پیشتازان فضا پخش می‌شد.(صفحه3)


یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان
جمعی از نمایندگان مجلس در طرحی که کلیات آن در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده از دولت خواسته‌اند برای هماهنگ‌کردن نظام پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان لایحه‌ای تقدیم مجلس کند. بهیار سلیمانی، مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امضاکنندگان این طرح برای از بین رفتن تفاوت حقوق بازنشستگان تاکید دارند.(صفحه2)



کودکان افغان: ما را نکشید
پزشکان بیمارستان‌های کابل از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی خبر دادند. در این شرایط خانواده‌های مجروحان حملات آمریکا به افغانستان ترجیح می‌دهند نزدیکان خود را از بیمارستان‌ها خارج‌کرده و در خانه به آنها رسیدگی کنند. یکی از پزشکان بیمارستانی در کابل گفت: در این بیمارستان هیچ‌گونه امکاناتی برای معالجه بیماران و مجروحان وجود ندارد و این در حالی است که پس از وقفه‌ای کوتاه که کمتر از 24ساعت بود حملات هوایی آمریکا به افغانستان شروع شده است. مری رابینسون، کمیسرعالی حقوق‌بشر گفت: آمریکا برای ورود گسترده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان باید بمباران را متوقف کند.(صفحه2)



آزادراه تهران-شمال
عملیاتی‌تر می‌شود
با خرید و تملک اراضی اشخاص حقیقی و رفع موانع در اراضی متعلق به منابع طبیعی و آزادسازی مسیر عملیات اجرایی در قطعات 20 تا 24 آزادراه تهران - شمال تسریع می‌یابد. مهندس خرم، وزیر راه و ترابری در جریان ارزیابی تونل کندوان آزادراه و خط کناره گفت: با تجهیز کارگاه‌ها و تقویت پیمانکاران انتظار می‌رود این مسیر 25کیلومتری بین مرزن‌آباد - چالوس طی سه‌سال آینده به بهره‌برداری برسد.(صفحه15)



کودکان پناهجو به آب انداخته شدند
دولت استرالیا متهم شد که دستور به آب انداختن 14کودک پناهجو را صادر کرده است. فیلیپ رادوک، وزیر مهاجرت استرالیا دراین‌باره گفت: ما پس از این که باخبر شدم که پناهندگان قایق حامل خود را دستکاری کرده‌اند و امکان غرق‌شدن آنها وجود دارد، دستور دادیم آنها فرزندان خود را داخل آب بیندازند تا توسط نیروهای امدادونجات یابند اما عکاسان خبری این اتفاق را تبدیل به جنجال کرده‌اند.(صفحه14)