printlogo


ناراحتی قدوس: بعد از 2 سال هنوز فیکس نشده‌ام
جهانبخش: از جان مایه می‌گذاریم
تیم‌ملی ایران در یک بازی برتر نتوانست کره‌جنوبی را شکست دهد. این تیم با خوش‌شانسی محض در ورزشگاه آزادی یک امتیاز از ما گرفت و رفت. بعضی‌ها به تاکتیک‌های اسکوچیچ ایراد گرفتند و بعضی دیگر به تمجید از عملکرد ایران در نیمه دوم پرداختند. در این بین یکی مثل رضا قوچان‌نژاد هم به زمان تعویض‌های اسکوچیچ ایراد گرفت و گفت: «کاش توضیح دهد چرا این‌قدر دیر تعویض کرد.» این بازی هم در دل خود نکاتی داشت، از جمله نیمکت‌نشینی محض قدوس در شبی که نوراللهی روی فرم نبود.

قول جهانبخش
علیرضا جهانبخش ستاره بی‌چون و چرای بازی ایران و کره‌جنوبی بود. او علاوه بر بازی خوبش، گل بسیار مهمی هم زد. ضربه سر او عالی بود و یک امتیاز برای تیم‌ملی به ارمغان آورد. جهانبخش در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی تا اینجا 3 گل بسیار مهم زده؛ گل سه امتیازی مقابل سوریه، گل مهم برابر عراق که زمینه‌ساز برد تیم‌ملی شد و همین‌طور گل تک امتیازی مقابل کره‌جنوبی. جهانبخش که از این بابت خوشحال است، با فروتنی کامل می‌گوید: «نتایجی که به دست آمده حاصل تلاش کل تیم بوده. بسیار خوشحالم که به عنوان عضوی کوچک از تیم‌ملی توانسته‌ام مثمرثمر واقع شوم. قطعا من و همه بازیکنان تلاش می‌کنیم در ادامه هم بهترین بازی‌هایمان را برای تیم‌ملی انجام دهیم و جزو اولین تیم‌هایی باشیم که به جام‌جهانی قطر صعود می‌کنیم.» جهانبخش یک قول دیگر هم می‌دهد: «با تمام وجودم برای تیم‌ملی کشورم می‌جنگم. نه تنها من که همه بازیکنان تیم‌ملی از جان مایه می‌گذاریم تا بتوانیم موفق باشیم.»

اوج بی‌عدالتی بود
دقیقه 93 بازی ایران و کره‌جنوبی، نفس‌ها در سینه حبس شد. مهاجم کره در موقعیتی عالی، شوتی زمینی به گوشه دروازه ایران زد که با درخشش بیرانوند راه به دروازه نبرد. اگر این توپ گل می‌شد دیگر زمانی برای جبران وجود نداشت. واکنش کریم باقری مربی تیم و دیگر نیمکت‌نشین‌ها در آن لحظه جالب بود. همه تا مرز سکته رفتند و برگشتند. علیرضا بیرانوند که با تعریف و تمجید زیادی روبه‌رو شده نیز لبخندی می‌زند و می‌گوید: «خدا را شکر به موقع حرکت کردم و به توپ رسیدم. اگر گل می‌خوردیم، اوج بی‌عدالتی بود.» کره مقابل ایران به هیچ وجه مستحق برد نبود. تیم‌ملی دو بار تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد و در مجموع با خوش‌شانسی شکست نخورد.

ناراحتی سامان
خیلی‌ها اعتقاد داشتند سامان قدوس باید یک نیمه مقابل کره‌جنوبی بازی می‌کرد یا حداقل از دقیقه 70 به بعد وارد زمین می‌شد. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی اما یک دقیقه هم به این بازیکن فرصت نداد. بعد از پایان مسابقه خیلی از طرفدارانش به صفحه سامان ریختند و از او پرسیدند دلایل بازی نکردنش چه بوده است. این بازیکن هم ایموجی جالبی منتشر کرد که مضمون آن این بود: «نمی‌دانم.» قدوس از نیمکت‌نشینی در تیم‌ملی ناراضی است و حتی در محفلی دوستانه گفته: «دو سال است در تیم‌ملی حضور دارم و نمی‌دانم دیگر چه زمانی باید فیکس شوم؟ ابتدا می‌گفتند تازه وارد هستم ولی الان تجربه لازم را دارم.» ظاهرا اسکوچیچ به سرلک هم اعتقاد دارد ولی چندان اعتقادی به قدوس ندارد.

سفر اسکوچیچ به عربستان
دراگان اسکوچیچ هم بعد از بازی نفس راحتی کشید. از دقیقه 70 به بعد ایران تازه راه افتاد، درست مثل بازی با امارات. ظاهرا در دقایقی که تیم‌های دیگر به لحاظ بدنی کم می‌آورند تیم‌ملی تازه سرحال می‌آید. اسکوچیچ بعد از بازی تاکید کرد حق تیم‌ملی برد بود. او قرار است همین روزها تهران را به مقصد عربستان ترک کند. سرمربی تیم‌ملی بازی پرسپولیس و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک تماشا خواهد کرد. از آنجا هم برای مدتی راهی کرواسی می‌شود تا تعطیلات خود را سپری کند.