چندی پیش به آمار اعلامی مركز آمار ایران از رفتار فرهنگی خانوار پرداختیم و جالب اینكه در آن آمار هم نام دو استان گیلان و قم پرتكرار بود و حالا هم كه به آمار تعداد دانلود و نصب برنامههای مختلف فرهنگی و هنری در یك فروشگاه اینترنتی پرداختهایم، باز نام این دو استان را در دو دسته میبینیم؛ گیلان را در برنامههای مرتبط با عكاسی و قم را در برنامههای مذهبی.
جز این دو استان، پای سیستانو بلوچستانیها در برنامههای ویدئو و رسانه، بوشهریها در خبرها و نشریات، كردستانیها در دسته كتابها و منابع و اهالی خراسان شمالی در موسیقی و صدا
وسط آمده است.