حالا دیگر خیلیها هستند كه همه كارهایشان را از مسیر تلفنهای همراه خود پیش میبرند؛ صبح كه بیدار میشوند سری به اپلیكیشنی میزنند كه نان تازه میآورد دم در خانه، بعد تاكسی اینترنتی میگیرند و بیرون میروند تا به كارشان برسند، ناهارشان را از یكی از این چیچیفودها سفارش میدهند، با همان تاكسیهای اینترنتی به خانه برمیگردند و شب را با ماشین خودشان اما با یكی از این مسیریابها میروند به سینمایی كه بلیت فیلمش را هم یك اپلیكیشن برایشان جور كرده. مدتهاست همه شئون زندگی روزمره ما را اپلیكیشنها تحت سیطره خود گرفتهاند. از این رو وقتی به آمار مصارف فرهنگی خانوارها میپردازیم، كاهلانه است كه تنها، به آمارهای رسمی مثلا به آمارهای صادرشده از مركز آمار ایران اكتفا كنیم. امروز باید به فروشگاههای اینترنتی نرمافزار هم سری زد تا دید مردم بیشتر كدام اپلیكیشنها را دانلود و نصب میكنند. اتفاقا اخیرا یكی از این فروشگاههای اینترنتی كه احتمالا مهمترین و پركاربردترین این فروشگاهها هم باشد، آماری را به تفكیك موضوع و دستهبندی اپلیكیشنهایش منتشر كرده و گفته در سهماهه فصل پاییز امسال مردم در كدام استانها بیشتر چه نوع برنامههایی را دانلود كردهاند.