printlogo


خبط كردیم جناب سردبیر!


 خبط كردیم آقا... خبط كردیم! اشتباه كردیم را برای همین وقت‌ها گذاشته‌اند دیگر! ببخشید! این فرهنگی‌ها دست خودشان نبود، یك كاری كردند. شما به بزرگواری خودتان ببخشید! بخشش از بزرگان است خلاصه! آهان رفته‌ایم توی صفحه؟! ... عارض به حضور انور شما هستیم كه این بچه‌های بینوای فرهنگی، دیروز برای یكی از بچه‌های گروه تولد مختصری گرفته بودند با نیم‌كیلو شیرینی! رفتند در اتاق جلسات و برای فرد مزبور آرزوی موفقیت كردند و چای و شیرینی خوردند و تمام!‌ از آنجا كه از قدیم و ندیم گفته باشند دیوار موش دارد و موش هم گوش دارد، قضیه به گوش سردبیر محترم رسید.
ایشان هم كه در ملاطفت و مهربانی و همه این خصوصیات خوب و نیك ید طولایی دارند در یك حكم خشن و دادگاه صحرایی‌طور حكم فرمودند همه فرهنگی‌ها باید دست به جیب شوند و كل تحریریه را عصرانه مهمان كنند؛ به تعبیر خودشان البته یك «عصرانه تپل!» حالا این قضیه را بگذارید كنار وضعیت قمر در عقرب روزهای آخر ماه و جفتك انداختن شپش در جیب روزنامه‌نگار بینوا تا گوشی دست‌تان بیاید گروه به چه مخمصه وحشتناكی افتاد! خبط كردیم آقا... اشتباه كردیم... بله؟! بله بله چشم! از اتاق كنترل اشاره می‌كنند ننه من غریبم بازی به مقدار متنابه صورت گرفته و بس است و بروید سر كار خودتان!
و اما بعد... اول از همه این را بگوییم كه زینب مرتضایی‌فرد در ستون سمت راست همین صفحه در هفدهم تیر نیمچه گزارشی رفته بود از انتخاب جناب علیرضا افتخاری برای خواندن در اركستر ملی ایران. لابه‌لای سطور البته ضمن مرور سابقه جناب افتخاری، نقد كوچكی هم كرده بودند كه این انتخاب با توجه به كارهای اخیر ایشان شاید انتخاب درستی نباشد. این انتقاد اما به گوش یكی از اعضای تیم جناب افتخاری خوش نیامده و جوابیه‌ای برای جام‌جم فرستادند كه در همین صفحه ملاحظه می‌فرمایید. از آنجایی كه جناب پرنیا تصور كرده بودند شاید به دلیل انتقاد صورت گرفته نویسنده مایل به درج نامش نبوده (در حالی كه بسیاری از ستون‌ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی در روزنامه اسم نویسنده درج نمی‌‌شود)، زینب مرتضایی‌فرد كه گزارش روز هفدهم تیر را نوشته بود هم توضیحاتی را در كنار متن پرنیا
ذكر كرده. بخوانید و قضاوت با
خودتان.
دیگر آن‌كه این روزها مصادف است با راهپیمایی بزرگ مردم بوسنی برای زنده نگاه داشتن یاد قربانیان جنگ این كشور و كشتاری كه صرب‌ها راه انداختند. تعدادی از چهره‌های فرهنگی و هنری كشورمان هم در این راهپیمایی حضور دارند. همین هم باعث شد بچه‌های صفحه 10 یك بسته فرهنگی برای این سوژه ببندند كه در صفحه 10 می‌توانید بخوانید. از آنجا كه فضای كافی هم نداریم، فرصت معرفی صفحات 11 و 12 را نداریم. تعطیلات آخر هفته خوبی داشته باشید.