printlogo


گفت‌وگو با طلبه جوان هندی که همه خانواده‌اش روحانی هستند
می‌خواهم 50 نفر را مسلمان كنم

استقبال از دین اسلام در هند رو به افزایش است و بسیاری از هندوها رستگاری دنیا و آخرت را در عمل به فرایض دینی جست‌وجو می‌كنند. آنها علاوه بر ترویج اسلام در بین خانواده و دوستان، برای تكمیل دانش خود به كشورهای مسلمان از جمله ایران سفر می‌كنند. محمد سجاد سورت والا22 سال دارد، درخانواده‌ای پرجمعیت و مذهبی در شهر بمبئی متولد شده و اكنون درحوزه علمیه قم به تحصیل مشغول است. با او در گروه جهادی طلاب هندی در مناطق سیل زده اهواز آشنا شدیم.
  محمد! شنیدم خانواده پرجمعیتی داری.
ما هشت برادر و یك خواهر هستیم كه همه آنها در ایران و حوزه علمیه قم درس طلبگی خوانده‌اند و به‌جز من و برادرم محمد موسی كه كوچك‌ترین عضو خانواده هستیم بقیه پس از اتمام دوره كارشناسی به هند برگشته‌اند و مبلغ مذهبی شدند. پدر و مادر من هم حوزوی هستند و در بمبئی علوم اسلامی و مذهب شیعه را تبلیغ می‌كنند.
  چه احساسی داری از این كه به سیل زده‌ها كمك می‌كنی؟
این امر خداست و باید به همنوعان و مسلمانان كمك كنیم. آمریكا و اسرائیل نباید فكر كنند ایران تضعیف شده است. ما شیعیان تا زنده هستیم به یاری همنوعان خود می‌شتابیم. ایران تنها نیست، خدا هست، امام زمان هست. الان آمریكا مثل فیل و ایران پرنده ابابیل است كه سرانجام شیطان بزرگ را نابود خواهد كرد. آمریكا و اسرائیل می‌خواهند مردم را گمراه كنند. باید به رهبر اقتدا كنیم و به امام زمان متوسل شویم تا انحراف پیش نیاید.
  چرا ایران را برای تحصیل انتخاب كردی؟
برخلاف هند، بی‌حجابی در ایران بسیار كم است و مردم آزادی دارند. پس از تحقیق و مشورت با خانواده، تحصیل حوزوی در ایران را انتخاب كردم. وقتی به هند برگردم دین اسلام و تشیع را تبلیغ می‌كنم. اگر خداوند كمك كند می‌خواهم حداقل 50 نفر را مسلمان كنم. من زبان فارسی را یاد گرفتم تا ایران و اسلام را بهتر بشناسم، شما هم باید زبان هندی یاد بگیرید تا هندوستان و مردم آن را بیشتر بشناسید.