printlogo


منفورهای محبوب

 شوكت
سریال: نرگس
بازیگر: حسن پورشیرزای
جذابیت:  پدری مستبد و سنتی كه از زورگویی‌های‌ او، خانواده و زیردستانش در عذاب بودند. همه از جذبه شوكت می‌ترسیدند و این قلدری در كلام و بازی هنرپیشه این نقش هم به خوبی جلوه‌گر شده بود. شوكت دوست داشت خانواده‌اش در همان مسیری حركت كنند كه او می‌خواهد. این شخصیت برای به كرسی نشاندن حرفش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌كرد. بازی پورشیرازی و ویژگی‌های خاصی كه برای این شخصیت تعریف شده بود، او را به پدرخوانده‌ای بدل می‌كرد كه همچنان در ذهن‌ها مانده است.



 ناتاشا
سریال: خواب و بیدار
بازیگر: رویا نونهالی
جذابیت:  تصویر زن خلافكار آن هم در این ابعاد را پیش از او چندان در تلویزیون به خاطر نداریم. همین كافی است که ناتاشا با آن پوششی كه برای آن زمان كمی متفاوت به نظر می‌رسید و همچنین با جسارتی كه در اجرای حركات رزمی و ... داشت در ذهن مخاطبان بماند. او دقیق بود و نقشه‌هایش ردخور نداشت، همین ویژگی‌ها این شخصیت را در متن به یك منفی جذاب بدل می‌كرد و در اجرا هم با انتخاب بجای نونهالی باورپذیر از آب درآمده بود.


 آرش
سریال:  كیمیا
بازیگر:  پوریا پورسرخ
جذابیت:  مثلا نقش منفی بود. چرا مثلا؟ مخاطب برخلاف دیگر بدمن‌ها چندان از این شخصیت متنفر نمی‌شد، او را قربانی می‌دید و اتفاقا مقابل شخصیت‌های مثبت قصه كه مدام در حال تخطئه شخصیت او بودند، گارد می‌گرفت. این تضادی كه در شخصیت آرش وجود داشت و برخورد جالب مخاطبان با آن، این شخصیت را به یكی از آن خاكستری‌های جذاب بدل كرده است. او كه همیشه هدف برایش وسیله را توجیه می‌كرد چه در زندگی خانوادگی و چه در مسائل كاری و سیاسی همیشه منافع خود را ارجح می‌دانست و به سیاق پدرش با مسائل برخورد می‌كرد.



ناصر
سریال: خط قرمز
بازیگر:  شهرام حقیقت‌دوست
جذابیت: رفیق ناباب بودن، اعتیاد داشتن، دروغگویی و دزدی همه ویژگی‌های منفی است كه می‌تواند از یك شخص، بدمن تمام عیار بسازد. نقش ناصر در سریال خط قرمز واجد تمام این ویژگی‌‌ها بود، اما در عین بد بودن پیوستگی با مخاطب ایجاد می‌كرد كه ناشی از گذشته تلخ او بود. در واقع ناصر، قربانی شرایط خانوادگی و تنهایی محضی بود كه با آن دست و پنجه نرم می‌كرد و به همین دلیل بسیاری از بیننده‌ها برای او كه مسبب بسیاری از بدبختی‌ها در زندگی شخصیت‌های سریال بود، دل می‌سوزاندند.



  پیمان
سریال:  تب سرد
بازیگر:  كامبیز دیرباز
جذابیت:  پیمان، بچه دزد و معتاد بود. از آن خلافكارهای لمپن كه به خاطر طبقه اجتماعی كه آن را نمایندگی می‌كرد، بیان خاصی هم داشت. همین بیان و به كار بردن تكیه‌كلام‌هایی مثل بچه‌پاستوریزه و... باعث شد، پیمان در ذهن بسیاری بماند. این نقش دیرباز را بیش از پیش، به عرصه تصویر معرفی كرد و تا مدت‌ها با نقش منفی در ذهن مخاطبان جا انداخت. 



فرخ
سریال:  پس از باران
بازیگر: رحیم نوروزی
جذابیت: زخم‌خورده بود، زخم‌هایش روی هم تلنبار شد و او را به بمب عقده‌ای تبدیل كرد كه هر آن امكان انفجارش بود. در نهایت هم بار كینه‌هایی او بر سر خانواده‌اش آوار می‌شود. فرخ، یك بدمن واقعی بود كه پله‌پله از معصومیت وجودش، فاصله گرفت و با سرعت به منتهای بدی رسید. او به‌ویژه در سال‌های جوانی شخصیت منفی جذاب‌تری بود و به واقعیت نزدیكی بیشتری داشت.



مایکل هاشمیان
سریال: گاندو
بازیگر:  پیام دهكردی
جذابیت: هاشمیان كه به عنوان یك جاسوس معروف در گاندو حضور داشت، این نقش را آن قدر شبیه شخصیت واقعیش ایفا كرد كه برای مخاطبان جالب و جذاب بود، به‌ویژه لحن و سادگی ظاهری كه او از خود بروز می‌داد و در باطن ماجرای دیگری در جریان بود.



 آتقی
سریال: آینه عبرت
بازیگر:  جواد گلپایگانی
جذابیت:  معروف‌ترین و دیرینه‌ترین شخصیت معتاد تلویزیون همین آتقی سریال آینه عبرت است. سریال آینه عبرت هنوز هم برای بسیاری خاطره‌انگیز است و خیلی‌ها شخصیت متفاوتی كه گلپایگانی با لحن معتادگونه و قامت خمیده برای آتقی خلق كرده بود را به خاطر می‌آورند. آتقی را البته نمی‌توان جزو آن بدذات‌ها دسته‌بندی كرد، او به این راه كشیده شد اما همچنان انسانیت در وجودش بیدار بود.


غلام
سریال:  سفر سبز
بازیگر:  مصطفی طاری
جذابیت:  غلام از آن نقش‌هایی است كه یك شخصیت منفی همه چیز تمام را به تصویر كشیده است. او ابتدا باعث جدا شدن فرزند یك خانواده از آنها می‌شود و بعد از بازگشت آن بچه، بازهم به دنبال سودجویی خودش است. این شخصیت در زندگی خانوادگی‌اش هم در بدی كم نمی‌گذارد و دست بزن، اعتیاد و هرچه بدی است را یك جا دارد.


 اصغر كُپك
سریال:  خواب و بیدار
بازیگر:  مهدی فخیم‌زاده
جذابیت:  لحن و چهره  اصغر كپك جزو ماندگارترین نقش‌هایی است كه در گروه ضدقهرمان‌ها قرار می‌گیرد. فخیم‌زاده در خواب و بیدار علاوه بر لحن و حس ویژه‌ای كه دارد، با چهره‌اش به اصغر جان بخشید و او را به یكی از منفورهای محبوب تبدیل كرد.