printlogo


بیرانوند به فیفا شکایت نکرده
پشت‌پرده درخواست 5 میلیاردی علیرضا

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این‌که علیرضا بیرانوند از پرسپولیس به فیفا شکایت کرده است. این خبر در کانال رسمی یکی از خبرگزاری‌های کشور منتشر شد و بعد به تلویزیون کشید. حال آن‌که علیرضا می‌گوید به فیفا شکایت نکرده، بلکه وکیل او پرونده را به کمیته تعیین وضعیت برده است. بیرانوند بعد از جدایی از پرسپولیس تصور می‌کرد به دلیل سود 700 هزار دلاری به این باشگاه، دستمزدش را تمام و کمال بگیرد ولی وقتی مبلغ واریزی در حسابش را دید، جا خورد.
باشگاه پرسپولیس بخش قابل‌توجهی از رقم قرارداد او را کاهش داد. همچنین آپشن‌های قراردادش حذف شد تا صدای اعتراضش بلند شود. زمانی که بیرانوند پرسپولیس را ترک کرد، قهرمانی این تیم تا حدودی زیادی در لیگ برتر مسجل شده بود و زمان زیادی هم به پایان رقابت‌ها نمانده بود. بیرانوند تصور می‌کرد با توجه به سود 700 هزار دلاری انتقالش، باشگاه به خاطر چند هفته پایانی، از قرارداد او کم نکند و حداقل آپشن‌های قراردادش را بپردازد. باشگاه پرسپولیس اما چنین کاری نکرد و اعتقاد داشت اقدامش قانونی بوده است.
آنها تاکید داشتند دریافت پول رضایتنامه از انتقال علیرضا هر چند سود بوده ولی یک امتیاز از سوی بیرانوند به حساب نمی‌آمده، چرا که به هر حال او این قرارداد را امضا کرده بود. حالا علیرضا پرونده را به کمیته تعیین وضعیت برده تا بتواند از باشگاه سابقش پنج میلیارد و 70 میلیون تومان بگیرد ولی آیا آن رقم تمام و کمال به قرارداد آخرش با پرسپولیس مربوط می‌شود؟ بیرانوند به نزدیکانش گفته بخشی از این پول مربوط به سال 96 است. او تاکید کرده پرسپولیس تسویه‌حساب قرارداد دو فصل قبل را به او نداده است. مبلغ 5/1 میلیارد هم به متمم قراردادی برمی‌گردد که انصاری‌فرد با بیرانوند امضا کرد. هر چند علیرضا فصل گذشته با پرسپولیس قرارداد داشت ولی مدیرعامل وقت قرمزها یک متمم به قراردادش اضافه کرد تا امروز بیرانوند خواهان آن باشد. باشگاه می‌گوید چون این متمم رسمی و با سربرگ پرسپولیس نبوده قابل‌استناد نیست ولی بیرانوند تاکید دارد امضای مدیرعامل سابق قرمزها پای آن خورده و باید پرداخت شود.
پرسپولیس همچنین به خاطر آن‌که بیرانوند پیش از پایان فصل به بلژیک رفت، یک میلیارد و 250 میلیون از قرارداد این بازیکن کم کرد. مجموع رقم‌های درخواستی بیرانوند به عدد پنج میلیارد و 70 میلیون رسیده است و باید دید کمیته تعیین وضعیت به نفع کدام طرف رای می‌دهد.