مرمت سالانه 60 بنای تاریخی در کشور

مرمت سالانه 60 بنای تاریخی در کشور

این‌که حال و روز بافت های تاریخی شهرهای مختلف کشور و شرایط خانه ها و آثار تاریخی مان خوب نیست، تقریبا بر کسی پوشیده نیست. گاهی هم آنچنان اخبار تلخی از فرسایش و تخریب این بافت ها و آثار و ابنیه به گوش می رسد که ما را در این فکر و خیال فرو می برد که مسوولان مربوط در سازمان میراث فرهنگی هیچ طرح و برنامه ای برای حفاظت از این بخش ندارند. حالا اما پرهام جانفشان، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرده آن‌قدرها هم که فکر می کنید بی برنامه نیستیم و تلاش داریم سالانه ۶۰ بنا و مکان تاریخی در کشور را با اعتبار 80 میلیارد تومان از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی، مرمت و بازسازی کنیم که ۳۰ بنای تاریخی به چرخه بهره‌برداری اضافه خواهد شد و میانگین زمان برای احیای هر بنا دو سال است.
جانفشان تاکید کرده این صندوق در زمینه ترمیم و مرمت بناها ، احیا و استفاده از آنها در بحث اشتغال‌زایی و توسعه کشور اهتمام جدی دارد و با بهره برداری از این بناها هم  1200 شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی با بیان این‌که همه ابنیه در اختیار دولت که قابل واگذاری است، باید به بخش خصوصی واگذار شود، تصریح کرد: بخش خصوصی کار مرمت و تجهیز این بناها را انجام می‌دهد و چند سال از آن استفاده می‌کند.
جانفشان به شرایط استان بوشهر اشاره کرد و گفت در این استان، خانه نجفی را به سرمایه‌گذار واگذار کردیم که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تصمیم‌گیری در مورد قلعه خضرخان تنگستان و عمارت ملک بوشهر هم انجام گرفت و بازدیدهای دیگری را در استان خواهیم داشت.