تازه متوجه  جام ملت‌ها شدید؟

تازه متوجه جام ملت‌ها شدید؟

مجمعی كه دیروز قرار بود برگزار شود، لغو شد. هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال سه‌شنبه‌‌شب در بیانیه‌‌ای این مجمع را لغو كرد و جالب آن‌كه دلیل لغو مجمع، همزمانی آن با جام ملت‌ها و تمركز روی این جام عنوان شد. انگار دوستان فدراسیون فوتبال تازه متوجه شدند كه برنامه‌ریزی مجمع در ایام جام ملت‌ها صورت گرفته است. 
همین اتفاق برای آن‌كه بدانیم چه مجموعه‌ای برای فوتبال كشور برنامه‌ریزی می‌‌كند، كافی است. فدراسیون فوتبال از یك ماه قبل برای این مجمع برنامه‌ریزی كرده بود و از شش ماه قبل هم می‌دانست كه جام ملت‌ها در این تاریخ برگزار می‌شود.
 آن وقت درست شب قبل از برگزاری مجمع به این نتیجه رسید كه تمركز اعضا با برگزاری این مجمع به هم می‌خورد. این همان برنامه‌ریزی برتر و آینده‌نگری است كه می‌تواند فوتبال ما را متحول كند. 
این‌كه قرار بود چه در این مجمع بگذرد كه تمركز فوتبال را به هم می‌زد، به شخص رئیس فدراسیون فوتبال مربوط است؛ اما این‌كه چگونه برای فوتبال ما برنامه‌ریزی شود، نكته‌ای است كه تمام اهالی فوتبال حق دارند درباره آن بدانند و بپرسند.
رئیس فدراسیون فوتبال كه كوچك‌ترین اقدامی برای مهار آتش اختلاف كی‌روش و برانكو نكرد و حالا هم اجازه می‌دهد دو طرف به‌راحتی مواضع هم را به توپ ببندند، موظف است برای فوتبال و ارتقای آن برنامه‌ریزی كند؛ اما ماجرای تلخ لغو مجمع، اسمش هر چه باشد، برنامه‌ریزی نیست. 
آدم‌هایی كه باید برای چهار سال بعد فوتبال برنامه‌ریزی كنند، برنامه یك هفته بعد خودشان را هم نمی‌دانند و این همان درد بزرگ فوتبال ماست.