تسهیلات برای سرمایه‌گذاران گردشگری

تسهیلات برای سرمایه‌گذاران گردشگری

یك خبر خوب برای آنها كه می‌خواهند در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری كنند. فرقی نمی‌كند در كدام منطقه و استان. اما دست كم فعلا خبر داغ این است كه آنها می‌توانند سرمایه خود را به استان یزد ببرند. این را میرشمسی، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره كل میراث فرهنگی یزد اعلام كرده و گفته به متقاضیان توسعه گردشگری در روستاهای یزد (برای ساخت تاسیساتی چون هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری) تسهیلات حمایتی می‌دهند، کما‌این‌که تاكنون هشت فقره تسهیلات به مبلغ 57/5 میلیارد ریال با نرخ 8 درصد مصوب شده و متقاضیان برای اخذ تسهیلات به بانك عامل معرفی شده‌اند كه امیدواریم با پرداخت تسهیلات مذكور شاهد بهره‌برداری پروژه‌ها و رونق روستاهای مورد نظر باشیم.
فرصت دادن به سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری البته در دیگر استان‌ها هم درحال وقوع است، مثل اصفهان كه معاون سرمایه‌گذاری اداره‌كل میراث فرهنگی‌اش اعلام كرده   تاکنون32 طرح جدید گردشگری از مجموع طرح‌های ارائه شده به تصویب رسیده. 
اهمیت دادن به سرمایه‌گذاری در بخش توسعه گردشگری خوشبختانه مدنظر مجلسیان نیز هست. در همین زمینه پروانه سلحشوری، عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با تأكید بر این نكته كه بدون در نظر گرفتن میراث فرهنگی نمی‌توان برنامه توسعه نوشت، گفت: با معرفی، حفاظت و مرمت میراث فرهنگی می‌توانیم گردشگری در ایران را رونق ببخشیم و  از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری و تخلیه نشدن روستاها ( كه امروزه به شكل گسترده‌ای در حال شكل‌گیری است) جلوگیری کنیم.