یك سوپرجام و كلی حاشیه

یوونتوس - میلان ساعت 21 در ورزشگاه شهر جده

یك سوپرجام و كلی حاشیه

یوونتوس امسال با آوردن كریس رونالدو، قوی‌تر از همیشه شده و تا اینجای فصل در كنار
 پاری‌سن ژرمن تنها تیم‌های بدون شكست 5 لیگ مهم فوتبال اروپا هستند. حالا شاگردان آلگری به دنبال این هستند تا اولین تیمی در اروپا باشند كه در سال جدید میلادی به یك جام می‌رسند. یووه امشب در ورزشگاه ملك عبدا... شهر جده تك دیدار سوپرجام ایتالیا را مقابل میلان برگزار می‌كند. البته برگزاری این مسابقه در كشور عربستان با حواشی و انتقادات فراوانی همراه بوده است. 
از 31 سوپرجام قبلی ایتالیا، این برای دهمین بار است كه این بازی در بیرون خاك ایتالیا برگزار می‌شود. پیش از این آمریكا، چین، لیبی و قطر میزبان‌های خارجی این بازی بوده‌اند. آخرین بار  كه این بازی در خارج از ایتالیا برگزار شد و حاشیه داشت، مربوط به سال 2002 است كه در لیبی برگزار شد و بسیاری به دلیل حكومت دیكتاتوری معمر قذافی در این كشور از مسؤولان فدراسیون فوتبال ایتالیا به دلیل این انتخاب انتقاد كردند. انتخاب جده نیز از همان ابتدا با حاشیه همراه بود.  در حالی كه منتقدان به وضعیت اسفبار حقوق بشر در عربستان اشاره می‌كردند، ماجرای قتل جمال خاشقچی رخ داد و فشارها علیه عربستان بیش از همیشه شد. همان زمان فشارها به مسؤولان ایتالیا بیشتر شد تا محل برگزاری این بازی را تغییر دهند، اما آنها به این مسائل هیچ توجهی نكردند. خشم و عصبانیت نسبت به این انتخاب زمانی بیشتر شد كه اطلاع رسانی در مورد نحوه خرید بلیت‌های این  بازی منتشر شد. بر این اساس مردان می‌توانستند هر نقطه از ورزشگاه ملك سلمان را برای نشستن خود انتخاب كنند، اما زنان باید روی صندلی‌های مخصوص خانواده‌ها می‌نشستند و این یعنی آنها نمی‌توانستند بدون محارم خود به ورزشگاه بروند. 
به همین دلیل بود كه متئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا چنین محدودیت‌هایی را منزجركننده دانست. 
این حواشی به همین‌جا هم ختم نشد. چندی پیش شبكه قطری بین اسپرت از مسؤولان ایتالیا خواست این بازی را لغو كنند، زیرا شبكه‌های تلویزیونی عربستان به صورت غیر قانونی بازی‌های زنده را پخش می‌كردند.  با تمام این اوصاف، یووه به‌دنبال آن است كه با قدرت، سال 2019 را شروع كند. هر دوی این تیم‌ها تاكنون هفت‌بار قهرمانی در سرپرجام ایتالیا را به دست آورده‌اند و به دنبال هشتمین قهرمانی هستند. البته بانوی پیر در چهار بازی قبلی فقط یك بار به پیروزی رسیده است.