نمی‌خواهیم به‌حاشیه‌ها  دامن بزنیم

میثاقی، مجری برنامه آسیا 2019 در گفت‌وگو با جام جم

نمی‌خواهیم به‌حاشیه‌ها دامن بزنیم

طراحی بیش از 20 آیتم
مهدی هاشمی، تهیه‌كننده برنامه آسیا 2019 درباره تولید این برنامه كه تلاش دارد در قالب آیتم‌های متنوع و طراحی دكور خاص برای مخاطبان متفاوت باشد به جام‌جم می‌گوید: دو ماه قبل از شروع جام ملت‌های آسیا جلسه‌ای با حضور مدیر شبكه سه سیما و مدیر گروه ورزش داشتیم تا به این تورنمنت كه رویداد خاصی هم است، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. البته همان طور كه اطلاع دارید این جام به اندازه جام‌جهانی برای مردم جذابیت ندارد و حضور كشورهایی مثل برزیل، انگلستان، ایتالیا و ... مسابقات را داغ می‌كند. به همین دلیل ما سعی كردیم با طراحی آیتم‌های متنوع برنامه را برای بینندگان شبكه سه جذاب و تماشایی كنیم.
وی ادامه می‌دهد: بنابراین برای این برنامه بیشتر از 20 آیتم متنوع طراحی شد كه تعدادی از آیتم‌ها پخش شده‌اند و بخشی دیگر از آیتم‌ها در روزهای آتی روانه آنتن و برنامه آسیا 2019 می‌شود. سعی كرده‌ایم آیتم‌ها هم سرگرم‌كننده باشد و هم حاوی اطلاعات جذاب و كمتر شنیده‌شده تا از این طریق هم فوتبال دوستان و هم غیر‌فوتبالی‌ها سرگرم شوند. این تهیه‌كننده با اشاره به اعزام یك گروه به امارات اشاره می‌كند: برخی از آیتم‌های اجتماعی برنامه آسیا 2019 توسط گروه اعزامی به مسابقات آماده می‌شود. در آیتم‌های اجتماعی اطلاعات جذابی به مردم ارائه می‌شود. همچنین بخشی از آیتم‌ها هم رویكرد تاریخچه‌ای دارد و دكور برنامه به گونه‌ای طراحی شده كه هر بخش از دكور اطلاعات خاصی به مخاطب ارائه می‌شود. همچنین گرافیك برنامه ویژه است و از این طریق تلاش داشتیم تا جلوه‌های بصری هم رعایت كرده باشیم. ضرباهنگ برنامه هم تند است.
هاشمی با مثبت ارزیابی كردن بازخوردهای مردمی توضیح می‌دهد: من سال‌هاست برنامه‌های ورزشی می‌سازم، اما آسیا 2019 یك برنامه آیتم محور ویژه و متفاوت برای مخاطبان است و می‌توان گفت در حوزه برنامه‌های ورزشی، رویكرد جدید و نو است.  آیتم‌های برنامه متنوع است تا مخاطب خسته نشود و زمانی كه برای تماشای برنامه می‌گذارد، هدر نرود و در عین این‌كه سرگرم می‌شود به اطلاعاتش هم اضافه شود. خوشبختانه تا امروز هم بازخوردهای مردمی خیلی خوب بوده است. این تهیه‌كننده برای پرداخت به حاشیه‌ها می‌گوید: ما علاقه‌مند هستیم به حاشیه‌هایی بپردازیم كه به تیم ملی ضربه نزد یا هدف برنامه را تحت‌الشعاع قرار ندهد. بنابراین یك بسته خوب و شكیل به مخاطبان ارائه می‌كنیم.

فضای متنوع گرافیك برنامه

محمدحسین میثاقی، مجری و سردبیر محتوای برنامه در پاسخ به این سؤال كه شما چه رویكردی در برنامه آسیا 2019 دنبال كردید تا از این طریق بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب كنید، به جام‌جم می‌گوید: من قبل از این برنامه اجرای چند تورنمنت را به عهده داشتم. همان‌طور كه می‌دانید مسابقات جام ملت‌های آسیا به اندازه جام‌جهانی برای مخاطبان جذابیت ندارد، زیرا بحث كشورهایی همچون ویتنام، یمن و... است، اما در جام جهانی پای كشورهای آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا و... رو‌به‌روست، بنابراین ما برای ایجاد جذابیت در برنامه آسیا2019 به دنبال سوژه‌های خاص گشتیم تا در قالب بخش‌‌ها به آن بپردازیم و تماشای آن هم برای مخاطب جذابیت داشته باشد. مثل دو برادری كه بالای صد بازی داشتند یا بازیكن فیلیپنی كه در انگلستان به دنیا آمده بود یا اتفاقات درون اردوی تیم ملی.
این مجری با اشاره به طراحی دكور توضیح می‌دهد: فكر می‌كنم بین همه برنامه‌های ورزشی كه تاكنون ساخته شده، این دكور یك اتفاق ویژه باشد.  LED‌هایی كه در همه جای دكور برنامه تعبیه شده، باعث می‌شود بیننده تحت هیچ شرایطی از تماشای برنامه خسته نشود.
وی با اشاره به LED پشت‌سر جایی كه می‌ایستد، LED  بزرگی كه سمت چپ تصویر دیده می‌شود و ۶ LED ایستاده مستطیلی دیگر در سمت راست استودیو ادامه می‌دهد: علاوه بر اینها زیر میزی كه من پشت آن می‌نشینم هم LED نصب شده تا كارهای گرافیكی كه برای برنامه انجام می‌شود، آنجا هم دیده شود. كارهای گرافیك ویژه‌ای برای برنامه انجام شد كه آن را متفاوت كرده است. می‌توان در یك جمله گفت برنامه آسیا 2019 بخش‌ محور است. میثاقی اشاره می‌كند: به همین دلیل سعی كرده‌ایم بخش‌‌هایی را به برنامه اضافه كنیم كه حوصله بیننده تلویزیونی از تماشای برنامه سر نرود. برای همین تلاش می‌كنم كمتر حرف بزنم و مردم در عوض بیشتر بخش‌ ببینند. بخش‌‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا هم فوتبالدوستان و هم غیر فوتبالی‌ها جذب برنامه شوند.  
​​​​​​​