ماشاءا... به بیرانوند با این پرتاب‌ها

ماشاءا... به بیرانوند با این پرتاب‌ها

احسان حدادی و اهدای مدالش به موزه كمیته ملی المپیك و پارالمپیك. از روزی كه قرار شد قهرمانان ملی، مدال‌ها و نشان‌های افتخار خودشان را به موزه ملی المپیك و پارالمپیك اهدا كنند احسان حدادی، پرتابگر دیسك ایران یكی از نخستین نفراتي بود كه پا پیش گذاشت. خودش در این‌باره می‌گوید: خب این یك كار خیرخواهانه است كه درباره‌اش مفصل صحبت خواهم كرد.

 یعنی قرار است مدال را برای انجام كارهای خیریه بفروشند؟
یك فرد خیر پیدا شده كه می‌خواهد مدال را بخرد. هر چقدر كه فروش رفت، دوباره مدال را به من بر‌می‌گرداند.

 احسان چه خبر؟ این روزها حرف‌های زیادی درباره تو، فدراسیون و دوومیدانی شنیده می‌شود.
حرف كه زیاد است. من هر آنچه را كه باید گفته‌ام. واقعا نمی‌دانم دیگر گیر كار كجاست.

 گفته‌اند مشكل پول است و ...
واقعا این‌طور نیست. هر صحبتی كه می‌شود برای كسب سهمیه و موفقیت در المپیك است. بحث من امكانات اولیه مثل فیزیوتراپ، مربی و از این قبیل است و باز هم تاكید می‌كنم كه اصلا بحث پول نیست. در دوومیدانی بر‌خلاف سایر رشته‌ها یك تیم كامل در اختیار یك ورزشكار است. مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی كه من عنوان كردم برای كسب بهترین نتیجه در المپیك بوده است و من شرایط ایده‌آل را گفتم و باید بهترین شرایط را در نظر گرفت. در حال حاضر مبلغ صدمیلیون تومانی كه در موردش صحبت می‌كنم ده هزار دلار می‌شود.
 یكی دو هفته قبل نشستی سه‌جانبه با صالحی‌امیری و كیهانی داشتید. نتیجه چه شد؟ به تفاهم رسیدید یا این‌كه قصه هنوز ادامه دارد؟
بالاخره تفاهم انجام می‌شود. صالحی‌امیری به ماجرا ورود كرده و صحبت‌هایی هم داشته‌ایم. قرار است یك جلسه دیگر هم داشته باشیم و این اتفاق خیلی ما را به تفاهم نزدیك خواهد كرد. من شرایط كشور را درك می‌كنم و به دنبال این هستم كه با كمترین هزینه اردوها را برگزار كنم، اما برای كسب نتیجه خوب باید حداكثرها را در نظر گرفت.

 احسان شنیده‌ایم برای المپیك یك رقیب جدی پیدا كرده‌ای.
رقیب؟
 بله، علیرضا بیرانوند خوب پرتاب می‌كند.
ماشاءا... به علیرضا. دیده‌ام چطور پرتاب می‌كند. بیاید با هم برویم المپیك. واقعا ماشاءا... به بیرانوند با این پرتاب‌هایی كه می‌كند.

 تو بیشتر پرتاب می‌كنی یا علیرضا.
علیرضا.
 احسان، در خبرهای مختلف شایعه شده كه اگر خواسته‌هایت فراهم نشود از دنیای ورزش خداحافظی می‌كنی. این ماجرا تا چه اندازه به واقعیت نزدیك است؟
چنین چیزی نیست. خداحافظی نمی‌كنم. می‌خواهم حالاحالا‌ها در ورزش باشم. البته اگر شرایط باشد. بعد از آن هم اگر موقعیت باشد وارد بخش مدیریتی می‌شوم.