تدارك گسترده سیمای قرآن در دهه فجر فاطمی

تدارك گسترده سیمای قرآن در دهه فجر فاطمی

ویژه‌برنامه‌های شبكه قرآن و معارف سیما در دهه فجر و ایام فاطمیه اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی شبكه قرآن و معارف سیما، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقارن دهه مبارك فجر با ایام فاطمیه، شبكه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت این مناسبت‌ها تدارك دیده است.
براین اساس، «انقلاب فاطمی» ویژه برنامه این شبكه در دهه فجر و ایام فاطمیه است كه به بررسی و ارائه سبك زندگی فاطمی در زمینه‌ها و شؤون مختلف آن در انقلاب اسلامی و طرح الگوی مناسب از شخصیت حضرت زهرا(س) به مخاطبان به‌ویژه نسل جوان می‌پردازد.
تبیین ریشه‌ها، مبانی و تاریخ انقلاب و ابعاد حكومت اسلامی با محوریت پاسخگویی به سؤالات مخاطبان با حضور حجت‌الاسلام دكتر لك‌زایی و دكتر جواد منصوری در برنامه «پرسمان انقلاب» به تصویر كشیده خواهد شد.
«مجله اطلاع‌رسانی رصد» با دعوت از مسؤولان نهادهای قرآنی و فرهنگی، به تشریح عملكرد 40ساله حوزه مربوط خود می‌پردازد.
تولید و پخش مستند گزارشی از افراد قرآنی موثر در شكل‌گیری انقلاب اسلامی و بیان خاطرات آنها از فعالیت‌های قرآنی در آن ایام و نقش موثر قرآنیان در پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌ای با عنوان «سخن انقلاب» تقدیم مخاطبان این شبكه تلویزیونی می‌شود.
محافل انس با قرآن كریم كه به مناسبت 40سالگی انقلاب اسلامی در استان‌های مختلف كشور در قالب «كاروان قرآنی انقلاب» شكل می‌گیرد به صورت برنامه تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد.
«نوگلان قرآنی» ویژه برنامه كودك شبكه قرآن و معارف سیما با ساختاری تركیبی و عروسكی؛ آموزه‌های قرآنی، معارفی و اخلاقی را برای گروه سنی خردسالان و كودكان ارائه می‌كند.
مستند استادان و فعالان قرآنی در قالب رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی كه توانسته‌اند علاوه بر فعالیت قرآنی، افرادی موثر در عرصه‌های مختلف اجتماعی باشند، در مستندی تحت عنوان «عقیق» به روی آنتن خواهد رفت. برنامه «شناسنامه مهتاب» با موضوع كتاب شناسی فاطمی و مستند «نخ تسبیح قطره‌ها» با محوریت گفت‌وگو با شاعران آیینی كه در محضر رهبر معظم انقلاب شعر سروده‌اند، تولید و پخش خواهد شد.
برنامه «حافظه ما» (گفت‌وگو با افراد موثر انقلاب) و برنامه «كوچه سار انقلاب» (معرفی آثار مكتوب شخصیت‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی) از دیگر تداركات این شبكه در ایام دهه‌فجر است.