حمایت حزب كارگر از برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت

حمایت حزب كارگر از برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت

در ادامه بحران سیاسی در انگلیس در زمینه خروج این كشور از اتحادیه اروپا، حزب كارگر برای اولین بار به صورت رسمی خواستار برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت شد. در سال 2016 مردم انگلستان طی یك همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رای داده بودند .
به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، حزب كارگر انگلیس دوشنبه شب اعلام كرد مردم باید بتوانند درباره این‌كه آیا همه‌پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود یا خیر، نظر دهند. این نخستین بار است كه این حزب به صورت رسمی از نمایندگان پارلمان می‌خواهد رای‌گیری دیگری را درباره برگزیت مدنظر قرار دهند. به این ترتیب از دولت ترزا می‌ درخواست می‌شود یا طرح جایگزین برگزیت ارائه دهد یا این‌كه با رای‌گیری عمومی در زمینه توافق یا پیشنهادی كه مورد حمایت اكثریت مردم است، موافقت شود. این در حالی است كه ترزا می، نخست وزیر انگلیس در سخنرانی اخیر خود در پارلمان انگلیس گفت این كشور بدون تاخیر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و افزود: از اتحادیه اروپا درخواست داریم مذاكرات بیشتری درباره خروج داشته باشیم. نخست‌وزیر انگلیس گفت: امكان ندارد اتحادیه اروپا مهلت خروج این كشور از اتحادیه اروپا را بدون طرحی كه درباره آن توافق شده تمدید كند و امیدوارم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به حقوق كارگران آسیب نزند.
جرمی كوربین، رهبر مخالفان دولت در پارلمان می‌گوید: دولت از شكستی كه با آن مواجه شده درس نگرفته و در وضعیت انكار قرار داشته و باید خطوط قرمز خود درباره توافق برگزیت را تغییر دهد. ترزا می‌ با رأی‌گیری سه‌شنبه گذشته درباره برگزیت، متحمل سنگین‌ترین شكست دولت از پارلمان انگلیس از سال ۱۹۲۴ تاكنون شد. انگلستان باید تا ۲۹ مارس (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.