حق نداریم اشتباه کنیم

علیرضا جهانبخش در گفت وگو با جام‌جم:

حق نداریم اشتباه کنیم

علیرضا جهانبخش در بازی با عمان یك گل زد و طوری فریاد كشید كه همه به این نتیجه رسیدند تمام مشكلات چند ماه گذشته را با این فریاد بیرون ریخت. او این روزها بیش از هر زمان دیگری تلاش می‌كند. علیرضا می‌داند توقعات از بازیكنی در سطح او چقدر بالاست و به همین خاطر در تلاش است تا هر هفته بهتر و بهتر شود. با جهانبخش گفت‌وگویی درباره آخرین شرایط خود، تیم و همین‌طور بازی با چین داشتیم. 

 علیرضا تبریك به خاطر عملكرد خوبی كه در بازی با عمان داشتی و یكجورهایی فشار از روی تو كم شد. 
بازی سختی برای همه تیم بود. خیلی‌ها فكر می‌كردند عمان حریف ساده‌ای است، ولی دیدید كه چقدر خوب بازی را شروع كردند و اگر پنالتی‌شان گل می‌شد، قطعا بازی برای ما خیلی سخت ادامه پیدا می‌كرد. چه بسا گل شدن همان پنالتی باعث می‌شد ما به خانه برگردیم، ولی بیرانوند توانست با یك واكنش عالی آن را مهار كند و باعث شود به جام برگردیم. 

 بعد از بازی خیلی از بازیكنان تیم ملی به تمجید از تو و بیرانوند پرداختند. نظرت در این باره چیست؟
همه كه به من لطف دارند. راستش بچه‌ها دیدند كه در این مدت چقدر سختی كشیدم. من دوبار متوالی آسیب دیدم و این آسیب‌دیدگی باعث شد حتی احساس كنم جام ملت‌ها را از دست داده‌ام. در این مدت همبازیانم و همین‌طور كادر فنی به همراه خانواده‌ام خیلی حمایت كردند تا بتوانم برگردم و دوباره بازی كنم. فشار خیلی زیادی روی خودم احساس می‌كردم و یكجورهایی نیاز داشتم تا چنین گلی بزنم. 

 بعد از گل هم طوری فریاد زدی كه انگار تمام مشكلات این چند مدت اخیر را از وجودت بیرون ریختی. 
خیلی خوشحال بودم و از خدا تشكر كردم كه لطفش را شامل حال من كرد. راستش در بازی با عراق واقعا فشار زیادی روی من بود. در این بازی هم می‌خواستم برای تیم كاری كنم. آن لحظه هم تصمیم گرفتم تا توپ را تا پایان تعقیب كنم و حدس خودم این بود كه می‌رسم. بعد از گل واقعا خوشحال بودم ولی اصل خوشحالی‌ام به خاطر شادی دل مردم ایران بود. رفتم به سمتی كه خانواده‌ام نشسته بودند تا شادی را با آنها هم تقسیم كنم. خدا را شكر، صد هزار مرتبه شكر می‌كنم و امیدوارم در بازی‌های بعدی هم اگر شانس حضور در زمین را به دست آوردم برای تیم مثمر ثمر باشم. 

 بازی بعدی ما با چین است. چقدر این دیدار برایمان سخت خواهد بود؟
دیگر همه می‌دانند كه آسیا چقدر برای پیشرفت فوتبال سرمایه‌گذاری كرده است. چیزی كه آقای كی‌روش می‌گوید همین است. او تاكید دارد وقتی تیم‌های آسیایی این‌قدر هزینه كرده‌اند تا پیشرفت كنند، چرا ما نباید هر روز بهتر شویم. در واقع او آینده ایران را در فوتبال آسیا می‌بیند. چین جزو همان تیم‌هایی است كه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری هنگفتی كرده است. مارچلو لیپی هم سرمربی آنهاست. باید خیلی هوشمندانه در این بازی كار كنیم. در دیدار چین نباید اشتباهی كنیم. بازی‌های حذفی همیشه خطرناك است. عربستان جلوی ژاپن فقط یك اشتباه كرد و از رقابت‌ها حذف شد.
​​​​​​​ 
 صحبتی با مردم ایران داری؟
می‌دانیم كه چقدر پشت تیم ملی هستند و دعا می‌كنند. امیدواریم از بازی با چین هم ایرانی‌های بیشتری به ورزشگاه بیایند و از تیم ملی حمایت كنند. دعای آنها دلگرمی ماست. این مردم آن‌قدر ارزش دارند كه همه ما وجودمان را در زمین بازی بگذاریم و بخواهیم بهترین نمایش ممكن را داشته باشیم.