فینال نه،   فعلا فقط   ژاپــــــــن

گفت‌و‌گوی جام جم با سردار آزمون و مهدی طارمی

فینال نه، فعلا فقط ژاپــــــــن

سردار آزمون بی‌شك بهترین بازیكن ایران در دیدار با چین بود. او فوق‌العاده عمل كرد و حالا به خوبی می‌توان فهمید چرا كارلوس كی‌روش تاكید داشت حتی با وجود خداحافظی باید دوباره برگردد و برای ایران بازی كند. تصور كنید اگر سردار آزمون در نوك خط حمله تیم ملی نبود ایران با چه مشكلاتی روبه‌رو می‌شد. با حضور آزمون و درخششی كه تا اینجای جام در امارات داشته حتی جای خالی رضا قوچان‌نژاد هم دیگر در خط حمله حس نمی‌شود. سردار در دیدار با چین بی‌نظیر بود. علاوه بر این‌كه گل زد، یا گل هم ساخت و اكثر ضربات سر را هم زد. هر كدام از این ضربات برای ایران تبدیل به یك حمله شد و به همین خاطر ایران در بخش هجومی عالی بود. سردار بعد از بازی گفت‌وگویی با روزنامه جام‌جم داشت.

 سردار یك گل و یك پاس گل. عجب شب خوبی برایت بود. 
ممنون از شما و همین‌طور هواداران كه در امارات هستند و تشكر می‌كنند. از هواداران دیگر هم تشكر می‌كنم، چون می‌دانم چقدر برای موفقیت ما در جام دعا كرده‌اند. راستش وظیفه من این است كه گل بزنم. خودم دوست دارم پاس گل هم بدهم و در آن صحنه دیدم كه مهدی خالی است و اگر پاس بدهم بهتر است. این را فراموش نكنید كه ما همه برای تیم ملی از خودگذشتگی می‌كنیم. بارها شده بازیكنان دیگر در چنین موقعیتی به من پاس داده‌اند و تصمیم گرفتم در آن لحظه به مهدی پاس بدهم، چون مطمئن بودم توپ را گل می‌كند. 

 تو و مهدی طارمی چقدر خوب همدیگر را پیدا می‌كنید. 
من و مهدی مثل برادر هستیم. رابطه‌ای كه داریم در زمین بازی هم روی كارمان اثر می‌گذارد، ولی فراموش نكنید ما در تیم ملی همه یكدل و متحد هستیم و با چشم بسته یكدیگر را در زمین پیدا می‌كنیم.

 مهدی در بازی بعدی غایب است و این خبر خوبی برای تیم ملی نیست. 

بله، متاسفانه مهدی كارت زرد دومش را گرفت و بازی را از دست داد. البته معتقدم داور می‌توانست به او كارت ندهد. این چیزها در زمین بازی پیش می‌آید و مهدی نمی‌خواست كارت بگیرد. 

 روی گلی كه زدی حركت خیلی خوبی داشتی. البته روی پاس گلت هم همین‌طور. در هر دو موقعیت بدجور برای رسیدن به توپ جنگیدی. در این باره صحبت كن. 
همان‌طور كه بارها گفته‌ام ما برای تیم ملی می‌جنگیم و همه وجودمان را در زمین بازی می‌گذاریم. راستش من در هر دو صحنه حدس می‌زدم به توپ می‌رسم و خدا را شكر كه این اتفاق افتاد. خوشحالم برای تیم ملی مثمرثمر بودم، ولی خودم توقع دارم هر بازی بهتر و بهتر شوم. ان‌شاءا... كه در ادامه جام هم همه چیز برای ما خوب پیش برود و باعث شود دل مردم هم شاد شود. راستش كار سختی داریم و هنوز دو خان دیگر باقی مانده است. 
​​​​​​​
 خیلی‌ها از الان خواب فینال را می‌بینند. 
ولی من خواب بازی با ژاپن را می‌بینم. فراموش نكنید ژاپن تیم بزرگی است و اصلا این حرف‌ها درست نیست كه نمی‌دانم آنها با تیم جام جهانی فرق كرده‌اند و ضعیف‌تر شده‌اند. ژاپن همیشه قدرتمند بوده و در این جام هم تیم پرقدرتی است. فعلا به فینال نه، فقط به این تیم فكر می‌كنیم. ان‌شاءا...  بتوانیم در نیمه نهایی آنها را هم شكست دهیم. الان تمام فكر و ذكرمان آنها هستند تا ببینیم در ادامه جام چه اتفاقی رخ می‌دهد.