كی‌روش: كوسه‌های بزرگ به سمت ما می‌آیند

سرمربی تیم ملی ایران پس از پشت سر گذاشتن چین

كی‌روش: كوسه‌های بزرگ به سمت ما می‌آیند

كارلوس كی‌روش پس از پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل چین در مرحله یك چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در نشست خبری خود از تیم ملی چین و سرمربی اش مارچلو لیپی تمجید كرد و گفت: «در درجه اول به تیم‌های ایران و چین به خاطر این بازی سخت تبریك می‌گویم. بازی سختی را مقابل تیم خوبِ چین پشت‌سر گذاشتیم و باعث افتخار بزرگی برای شخص بنده بود كه كنار لیپی یك بازی انجام بدهیم.همان‌طور كه دیدید لیپی بازیكنان بسیار خوبی را ساخته است. بازیكنانم تلاش بسیار زیادی كردند تا به لحاظ روحی و تاكتیكی بتوانیم كنترل بازی را در دست داشته باشیم. ما استحاق پیروزی را داشتیم و اكنون باید تمركزمان را برای دیدار بعدی مقابل ژاپن بگذاریم.»
كی‌روش این را گفت و ادامه داد:«چین بازیكنان بسیار خوبی دارد و از مربی بهره می‌برد كه احتمالا یكی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال این كشور است. بازیكنانم هوشیارانه بازی كردند و عملكرد خوبی داشتند. الان مقابل خود یك بازی دیگر داریم، دیداری كه از لحاظ انگیزه‌ها و مسائل دیگر، جنبه‌هایش فراتر می‌رود. وقتی داور سوت بازی را می‌زند، یك دیدار در پیش است و باید برای آن تلاش كرد.الان تیم‌های بزرگ یا به اصطلاح كوسه‌های بزرگ در حال آمدن به سمت ما هستند، تیم‌هایی كه مدعیان آسیا هستند.
 باید منتظر این تیم‌ها باشیم، كره جنوبی، ژاپن و تیم‌هایی كه مدعی قهرمانی در آسیا هستند. باید كاری را كه به نحو احسن صورت می‌گیرد، انجام دهیم. دیداری كه مقابل چین انجام دادیم كافی نیست و باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم.»
كی‌روش با بیان این‌كه طرفدار فناوری VAR است، ادامه داد:«من نه امروز كه همیشه از طرفداران فناوری جدید بوده‌ام و توقع ما و بازیكنان این است كه وقتی از این فناوری استفاده می‌شود، كیفیت قضاوت‌ها هم بهتر می‌شود. البته یك نقطه نظر دیگر هم دارم و فكر نمی‌كنم با دو سیستم داوری در یك تورنمنت عمل شود؛ البته این فقط نقطه نظر من است.»
او در پایان با بیان این‌كه عاشق متعهد بودن بازیكنانش است، ادامه داد: «البته من در ۸۰ درصد دوران مربیگری‌ام به صورت بلند مدت كار كردم. جمعا 12 سال در پرتغال بودم. شش سال در پرتغال و حالا هشت سال هم در ایران هستم. بیشترین دستاورد من به خاطر كارهای سختی بوده كه انجام شده است. 
تعهد و انگیزه‌ای‌ كه بازیكنانم داشتند با توجه به شرایط به‌قدری خوب بود كه من عاشق بازیكنانم هستم. قبل از جام جهانی هم شرایط آماده‌سازی خوبی نداشتیم. همان‌طور كه شركت نایكی به ما كفش نمی‌داد و به همین دلیل من عاشق بازیكنانم شدم.»