چهره‌های معروف گروهان؛ از جلو نظام!

چهره‌های معروف گروهان؛ از جلو نظام!

اصلا اجازه بدهید ما چیزی نگوییم و فی‌البداهه برویم سر اصل خبر:‌ «هنرپیشه 28 ساله سنگاپوری حین آموزش نظامی دوران سربازی در نیوزیلند بر اثر جراحات شدید جان خود را از دست داد.»
نه خدا وكیلی داشتید؟! حالا شما مدام از سربازی سُر بخورید و لیسانسی كه باید چهار ساله بگیرید را شونصد ترم طول بدهید و مدام هم دنبال عیب و ایراد توی خودتان بگردید كه سربازی را بپیچانید و معاف شوید. 
اگر هم فرآیند كشف عیب و ایرادها به جایی نرسید حداقل بتوانید خودتان را معاف از رزم كنید كه 
یك وقت خط و خشی روی بدن‌ مبارك نیفتد!
حالا برویم و ادامه خبر را بخوانیم و دسته‌جمعی با هم خجالت بكشیم و سر در جیب مراقبت فرو ببریم: آلُویسیوس پانگ هفته گذشته حین آموزشی خدمت سربازی‌اش در حال تعمیر تفنگ بزرگی به نام هوویتزر دچار حادثه شد. زمانی كه لوله بسیار بزرگ این اسلحه - كه به خاطر بزرگی با خودرو یدك‌می‌شود - روی او افتاد، دچار شكستگی شدید در چند قسمت از بدنش شد كه برای جراحی به بیمارستانی منتقل گردید لیكن بر اثر شدت جراحات به كما رفت و در نتیجه این جراحات جان خود را از دست داد.» 
حالا درست است كه دوستان ما در خبرگزاری فارس جناب «هوویتزر» را كه جان سرباز نگونبخت سنگاپوری را گرفته صرفا یك تفنگ بزرگ معرفی كرده‌اند، ولی بدانید و آگاه باشید كه این تفنگ بزرگ صرفا یك تفنگ نیست و چیزی تو مایه‌های توپ‌های توپخانه است كه دم و دستگاه بزرگ و سنگینی دارد. همین هم شده كه افتادن لوله روی این بازیگر جوانمرگ، زرت استاد را قمصور كرده و با بلیت سریع‌السیر حضرت‌شان را راهی آن دنیا نموده. 
جناب پانگ جوان برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «جوان و شگفت‌انگیز» و «عشق بی‌انتها» به شهرت رسیده بود. 
ایضا در چندین سریال معتبر و پربیننده تلویزیون سنگاپور شهرت و محبوبیت فراوانی كسب كرده بود. وزیر دفاع سنگاپور هم كه دیده دست و پا چلفتی بازی ارتش‌ كار دستش داده و یك چهره معروف را افقی كرده، یحتمل برای كاهش فشارهای رسانه‌ای و حفظ ظاهر، فی‌الفور خودش راسا و شخصا خبر زاقورات شدن هنرپیشه جوان را اعلام كرده و یك تیم پیگیری را هم مامور كرده كه بروند تحقیق كنند و سیر تا پیاز ماجرا را در‌بیاورند. سنگاپور هم مثل ما دارای قانون خدمت سربازی اجباری است.