«خط تماس »  از امشب برقرار می‌شود

«خط تماس » از امشب برقرار می‌شود


تست بازیگری از 500 نفری

این كارگردان در پاسخ به این كه آیا پخش ده قسمت از این سریال در دهه فجر و بقیه آن در مهر ماه به كار لطمه نمی‌زند، توضیح می‌دهد: بهتر بود با هم پخش شود، اما از آنجا كه سریال برای آنتن شبكه یك نبود، به همین دلیل قرار شد فصل یك در دهه فجر روی آنتن برود. بعد از تمام شدن مراحل فنی این فصل، بقیه تصویربرداری را هم انجام می‌دهیم.  وی با اشاره به انتخاب بازیگران برای سریال عنوان می‌كند: با توجه به این‌كه اكثر شخصیت‌های سریال جوانان هستند، به همین دلیل سراغ بازیگرانی رفته‌ایم كه هم پیشكسوت هستند؛ مثل رحیم نوروزی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، شهره لرستانی و... و هم این‌كه بازیگرانی انتخاب كردیم كه تئاتری هستند، اما تجربه هنرنمایی جلوی دوربین تلویزیون را نداشته‌اند. 
شمقدری درباره بازیگر نقش قهرمان قصه تصریح می‌كند: امین اسكندریان بازیگر نقش اول قصه است كه نامش در سریال مهدی است. او تئاتر كار كرده و اولین تجربه تلویزیونی‌اش است. برای این نقش از 500 نفر تست گرفتیم تا در نهایت به انتخاب اسكندریان رسیدیم. نقش مقابل او را هم یلدا افشارنیا بازی می‌كند كه نامش در سریال مهناز است. مهدی قهرمان قصه است كه مبارز انقلابی است و در همه بخش‌های قصه حضور جدی دارد.
این كارگردان با اشاره به دشواری‌های ساخت یك سریال انقلابی می‌گوید: فضای معماری و بافت شهری نسبت به زمان انقلاب خیلی تغییر كرده است. به همین دلیل ساخت كارهایی با محوریت تاریخ معاصر سخت‌تر از تاریخ گذشته است، زیرا مردم خاطرات آن دوره را در ذهن دارند. مكان‌های فیلمبرداری سریال بخش‌های مختلف تهران، شهرك غزالی و چالوس است. از نتیجه كار راضی هستم. امیدوارم مردم از تماشای سریال لذت ببرند.
​​​​​​​
نورایی در لباس چریك فدایی خلق
علیرام نورایی، بازیگر نقش بكتاش در سریال خط تماس درباره نقشش به جام‌جم می‌گوید: داستان این سریال در مقطع تاریخ معاصر و زمان پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و من هم در این سریال نقش بكتاش، چریك فدایی خلق را بازی می‌كنم كه جزو مهره‌های اصلی فدایی خلق است. او درگیری‌های عقیدتی زیادی با نقش اول قصه به نام مهدی دارد. البته خیلی حركات اكشن ندارد، اما در مجموع شخصیت جذابی بود، به همین دلیل بازی در این سریال را پذیرفتم.  وی ادامه می‌دهد: تا به حال نقش چریك فدایی خلق را بازی نكرده بودم و قبل از ایفای نقش با آقای شمقدری كارگردان صحبت كردم. او اطلاعات جامعی از این افراد داشت و در زمان انقلاب آنها را دیده بود. خودم هم قبل از بازی تحقیقاتی كردم و با روحیات این افراد كاملا آشنا شدم.
این بازیگر در پاسخ به این سؤال كه با توجه به این‌كه بیشترین بازی را مقابل بازیگر نقش مهدی (امین اسكندریان) داشتید كه تجربه كار تلویزیونی نداشته، كار با او چطور بود، می‌گوید: اسكندریان همبازی بسیار خوب، خوش‌انرژی و دوست‌داشتنی بود و در عین حال سختكوش. غیر از او بازیگران جوان دیگری هم داشتیم كه همه خیلی با‌انرژی كار كردند.
نورایی تجربه همكاری با شمقدری را مثبت ارزیابی كرده و یادآور می‌شود: كار با این كارگردان خیلی راحت بود و تعامل خوبی با بازیگران داشت. امیدوارم مردم هم از تماشای سریال راضی بوده و آن را دوست داشته باشند.