وعده مسؤولان برای کاهش قیمت مرغ و گوشت

وعده مسؤولان برای کاهش قیمت مرغ و گوشت

مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام از تأمین و عرضه ۴۰۰ هزار تن خوراك دام و طیور به نرخ دولتی بین تولیدكنندگان و اتحادیه‌های مربوطه خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد كاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار خواهیم بود و قیمت‌ها شكسته می‌شود.
به گزارش ایسنا، طی ماه‌های اخیر مشكلاتی ناشی از افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها سبب شد واردات نهاده‌ها برای تولید محصولات پروتئینی با مشكل مواجه شده و نهایتا افزایش قیمت گوشت و مرغ در بازار مصرف مشاهده شود كه در این باره حمید ورناصری - مدیرعامل شركت پشتیبانی امور
دام - به ایسنا، گفت: خوراك دام و طیور را به نمایندگی از دولت وارد كرده و به نرخ دولتی بین مرغداران عرضه کردیم تا مشكل برطرف شود.
وی با بیان این‌كه هم‌اكنون هیچ مشكلی بابت تأمین و بازار خوراك دام و طیور وجود ندارد، افزود: شركت پشتیبانی امور دام هر كیلوگرم كنجاله سویا را ۲۳۰۰ تومان، ذرت را كیلویی1200‌تومان و جو را به قیمت كیلویی 1250 تومان به متقاضیان در بنادر تحویل می‌دهد.
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مشكل نقل و انتقال پول از سوی بخش خصوصی برای واردات خوراك دام و طیور در حال 
برطرف شدن است و به‌زودی محصولات وارداتی بخش خصوصی در بازار عرضه و مشكلات به طور كامل برطرف خواهد شد.
ورناصری گفت: از زمانی كه این نهاده‌ها را در بازار توزیع كرده‌ایم، قیمت‌ها و بازار آنها متعادل‌تر شده و به زودی شاهد كاهش قیمت بیشتر آنها خواهیم بود و نهایتا قیمت محصولات پروتئینی كاهش می‌یابد.
به گزارش ایسنا، پیش از این هم علی‌اكبر مهرفرد - معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد كشاورزی - گفته بود كه اصلی‌ترین عامل گرانی گوشت، مرغ و تخم‌مرغ، خوراك به‌ویژه نهاده‌هایی همچون ذرت و كنجاله است.
به گفته وی ۹۵ درصد غذای مرغ، ذرت و كنجاله است كه ده‌ها كشتی هم‌اكنون در دریا و نزدیكی مرز منتظر هستند كه فروشندگان بهای محصولاشان را دریافت كنند و نهاده‌های اصلی را به ما تحویل دهند، اما به خاطر مشكلات ناشی از تحریم و با وجود این‌كه بانك مركزی پول را برای واردات این كالاهای اساسی اختصاص داده، اما هنوز به حساب فروشنده پولی انتقال پیدا نكرده است.