لاغری مجازی!

لاغری مجازی!

این روزها بسیاری از و‌بگاه های اینترنتی و البته
 نرم افزارهای همراه نقش مشاور تغذیه را برای كاربران چاق خود بازی می‌كنند. فقط كافی است به عنوان متقاضی لاغری عضو وبگاهی شوید و فرم اولیه را پر كنید تا اطلاعات اولیه شما مثل قد، وزن، سن، جنسیت و ... ثبت شود و طبق برنامه مصرف كالری‌هایتان را كنترل و وزن كم كنید.
حالا سوال اینجاست كه این وبگاه ها چقدر قابل‌اطمینان هستند؟ آیا استفاده از رژیم‌های اینترنتی به كاهش وزن افراد منجر می‌شود؟ باید اعتراف كنم براساس تجربه شخصی من بله واقعا كار می‌كنند.
من حدود یك ماه است یك برنامه كالری‌شمار روی تلفن همراهم نصب كرده‌ام و یك كیلو كاهش وزن طی دو هفته را مدیون همین كالری‌شماری هستم. البته فراموش نكنیم گاهی تبلیغات این وبگاه ها و نرم‌افزارها به حدی فریبنده است كه مردم ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به متخصص و رفت و آمدهای هفتگی به كلینیك تغذیه، چند دقیقه پشت لپ‌تاپ‌شان بنشینند، رژیمشان را سفارش دهند و با پیروی از این رژیم اینترنتی به وزن ایده‌آل برسند در حالی كه همه آنها هم علمی و قابل اعتماد نیستند. مثلا گاهی رژیم‌های توصیه شده توسط این وبگاه ها غیرعلمی و بی‌ارزش است و تاثیری در چاقی یا لاغری افراد ندارد در مقابل اما تعداد محدودی از وبگاه ها نیز كاملا علمی برخورد می‌كنند به این معنا كه اطلاعات اولیه و تقریبا كاملی را از فرد می‌گیرند، اما رژیم غذایی برای او تعیین نمی‌كنند بلكه با ارائه توصیه‌های رژیمی و اصلاح عادت‌های نادرست تغذیه‌ای، مقدمات رژیم گرفتن و انجام تحرك روزانه را برای او فراهم می‌آورند.
از طرفی وبگاه ها و نرم‌افزار‌های معتبری كه به ‌صورت اصولی در زمینه چاقی و لاغری فعالیت می‌كنند زیرنظر كارشناسان و متخصصان تغذیه اداره می‌شوند اما در وبگاه هایی كه جنبه علمی ندارند، رژیم‌ها توسط افرادی تعیین می‌شود كه گاهی علاوه بر نداشتن تخصص لازم از ابتدایی‌ترین اطلاعات تغذیه‌ای هم برخوردار نیستند و با توصیه‌های نادرست، هم جیبتان را خالی می‌كنند و هم سلامت شما را به خطر می‌اندازند.
باید بدانید اساس كار بسیاری از لاغركننده‌های مجازی تناسب اندام بر پایه میزان اضافه‌وزن و كاهش مقدارى از كالرى دریافتى روزانه است و در حالت كلی اگر با توجه به برنامه‌ریزی‌های آنها عمل كنید قطعا وزن كم خواهید كرد.