نقشه هالیوودی  فرار از بیمارستان

سارق سابقه‌داری که با نقشه‌ای عجیب توسط برادرانش فراری داده‌شده بود، دستگیر شد

نقشه هالیوودی فرار از بیمارستان

دو برادر كه نقشه فراری دادن برادر زندانی‌شان را به سبك فیلم ‌های هالیوودی در بیمارستان امام خمینی پایتخت به اجرا گذاشته بودند بعد از سه ماه فرار، همراه اعضای باند خود بازداشت شدند. زندانی فراری هم در عملیات پلیس بازداشت شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت  11 روز نهم آبان امسال، مرد جوانی كه به اتهام زورگیری و سرقت در یكی  از زندانها به سر می‌برد و زخمی بود، توسط یك مامور بدرقه و سرباز از زندان برای درمان به  بیمارستان امام خمینی (ره) تهران  منتقل شد . 
 هنوز دقایقی  از حضور آنها در محوطه بیمارستان نگذشته بود كه چهار نفر مسلح به سلاح كمری با شلیك چهار تیر هوایی و تهدید مامور بدرقه، وارد بیمارستان شدند. در پی تیراندازی آنها حاضران در بیمارستان به‌شدت وحشت‌زده شد‌ند.
  مهاجمان كه سلاح كلت به دست داشتند، جوان زندانی را با خودشان بردند و با سوار کردن او در خودرویی فرار كردند.  با گزارش این موضوع به پلیس، ماموران برای بررسی ماجرا در بیمارستان حاضر شدند.
 آنها در بازبینی دوربین مداربسته آنجا  مشاهده كردندكه افراد مسلح به سبك فیلم‌های هالیوودی وارد  بیمارستان شده و بعد از تیراندازی زندانی را ربوده و او را ابتدا با یك موتور و بعد در میانه راه  با سوار کردن در خودرویی همراه چند خودرو و موتورسیكلت كه آن را اسكورت می‌كرده، فراری  داده‌اند.  در این مرحله پرونده‌ای در شعبه پنجم بازپرسی  دادسرای  ناحیه 34 تهران تشكیل شد و با دستور بازپرس علی ایردموسی تحقیقات ماموران اداره یكم پلیس آگاهی تهران ادامه پیدا كرد.

سارق سابقه‌دار
 در جریان تحقیقات  ماموران ابتدا به بررسی سوابق كیفری زندانی فراری پرداختندكه معلوم شد، او در زمینه شرارت، سرقت مسلحانه و نزاع و درگیری  دارای سابقه بوده است. حتی چندی پیش نیز  به یك زن در  یكی از خیابان‌های تهران حمله‌ور شده و بعد از سرقت پول او درصدد فرار بوده كه با داد و فریادهای مالباخته، او را به كناری پرت كرده و با تهدید چاقو، راه را بر راننده خودروی پراید عبوری  سد می‌كند. او در سرقت ماشین ناكام مانده و با شلیك پلیس زخمی شده و دستگیر شده بود.
این در حالی بود كه معلوم شد برای این متهم به خاطر سرقت‌های مشابه كه انجام داده  بود، قرار وثیقه 500 میلیون تومانی صادرشده است.
 ماموران با هماهنگی قضایی برای یافتن متهم به خانه‌اش در یكی از محله‌های جنوبی تهران اعزام شدند اما معلوم شد او به آنجا نرفته و اعضای خانواده‌اش هم از وی بی‌خبر هستند. اما در تحقیقات بعدی معلوم شد كه  دو برادر زندانی فراری هم به طور مرموزی ناپدید شده‌اند. 
 همین سرنخ كافی بود كه ماموران اداره یكم پلیس  آگاهی تهران اطمینان یابند كه نقشه فرار از بیمارستان را برادران متهم طراحی كرده باشند. آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌كه ماموران چند هفته پیش مخفیگاه آنها را در جنوب پایتخت شناسایی كرده و زمانی كه برای دستگیری آنها وارد این مخفیگاه شدند، معلوم شد كه فقط یك نفر از  اعضای باندی كه در فراری دادن  مرد زندانی نقش داشته در  آنجا حضور دارد.  
این مرد  كه از دوستان زندانی فراری بود بازداشت شد. وی به  افسر تحقیق گفت: من فقط  راننده بودم و نقش اسكورت را در زمان فراری دادن مرد زندانی  به نام شهروز  داشتم. دو برادرش و افراد دیگری كه همه خلافكار و سابقه‌دار هستند، مقدمات فرار او را فراهم كردند. من هم حسب رفاقت با آنها همراه شدم اما فكر نمی‌كردم خودم هم به دردسر بیفتم.

شناسایی مخفیگاه
با اعتراف این مرد بقیه اعضای این باند هم شناسایی و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌كه روز جمعه  دوازدهم بهمن امسال ماموران موفق شدند آخرین مخفیگاه‌های دیگر اعضای باند و زندانی فراری را شناسایی كنند.  ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه‌‌‌ویلایی در هشتگرد کرج شدند و پنج زن و پنج مرد را كه یكی از آنها همان زندانی فراری بود بازداشت كردند.
 از مخفیگاه متهمان سه قبضه سلاح كلت نیز كشف شده است. متهمان بازداشتی برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند و به جرایمشان اعتراف كردند. این در حالی است که یکی از متهمان در جریان دستگیری از سوی پلیس، هدف شلیک گلوله قرار گرفته و زخمی شده است.  مرد زندانی به افسر تحقیق گفت: چون مرتكب جرایم زیادی  از جمله سرقت و زورگیری شده بودم می‌دانستم با مجازات سنگینی رو‌به‌رو خواهم شد. به همین خاطر نقشه فرار را طراحی و اجرا كردیم. بعد از فرار مرا به خانه یكی از دوستانم بردند و آنجا دستبند و پابندهایم را شكستند. 
مدتی پنهانی زندگی می‌كردیم و برای گذران هزینه زندگی‌مان به سرقت از خانه‌ها با همدستی برادرانم و بقیه اعضای باند و چند زن رو آوردیم. فكر نمی‌كردم پلیس با گذشت بیش از سه ماه بتواند ما را بازداشت كند. با اعتراف‌های این مرد، برادرانش مورد بازجویی قرار گرفتند و به اجرای نقشه طراحی برای فرار او اعتراف كردند.
یكی از این متهمان به افسر تحقیق گفت: نمی‌خواستیم برادرمان در زندان بماند بنابراین چون فیلم‌های هالیوودی زیاد می‌دیدم ، نقشه‌مان را مثل یكی از همان فیلم‌ها  طراحی كردیم. دو ماه برای این فرار نقشه  كشیده بودیم. چند بار خواستیم نقشه فرار او را به اجرا بگذاریم كه نشد. آخرین بار روی خودروها پلاك سرقتی نصب كرده و نقشه را اجرا كردیم .