متهمان بعد از فرار به سرقت مسلحانه از خانه‌ها دست می‌زدند

متهمان بعد از فرار به سرقت مسلحانه از خانه‌ها دست می‌زدند

 علی ایردموسی، بازپرس پرونده بعدازظهر جمعه با حضور در پلیس آگاهی تهران به تحقیقات قضایی از پنج متهم مرد و پنج متهم زن بازداشت شده در این پرونده پرداخت. در جریان تحقیقات  قضایی معلوم شد دو نفر از متهمان بازداشت شده برادر همین زندانی دستگیر شده بوده و دو نفر دیگر از دوستان آنها هستند. همه متهمان در زمینه سرقت و زورگیری سوابق كیفری داشته‌اند. خود زندانی  بازداشت شده هم سوابق كیفری متعدد و محكومیت‌هایی داشته كه با دستگیری به خاطر سرقت و زورگیری دوباره برمحكومیت او اضافه شده بود.
 در تحقیقات بعدی قضایی مشخص شد مرد زندانی مدام در تماس‌های تلفنی و ملاقات با  برادرانش اعلام كرده بود اگر در زندان بماند به  خاطر محكومیت‌های طولانی كه در انتظارش است، جان سالم به‌در نمی‌برد، به همین خاطر از برادران خلافكارش  خواسته تا نقشه فراری دادن او را به اجرا بگذارند. آنها نیز تصمیم می‌گیرند با تعقیب  خودروی حمل جوان زندانی به بیمارستان برای ادامه درمان، با تیراندازی به سمت ماموران محافظ و ایجاد رعب و وحشت در بیمارستان او را بربایند. 
متهمان در جریان تحقیقات قضایی گفتند مدتی بعداز فراری دادن جوان زندانی در شهرهای تهران، کرج و چند شهر دیگر، تصمیم به سرقت‌های مسلحانه خانه گرفته‌اند و تاكنون به 40 فقره سرقت اعتراف كرده‌اند. 
همچنین پنج زن بازداشت شده كه اعضای باند شان بودند در زمینه تهیه مخفیگاه ، غذا و حتی فراهم كردن مقدمات فرار آنها از شهری به شهر دیگر نقش داشته‌اند و در قبال این مبلغی پول دریافت می‌كردند. 
   اعضای این باند دیروز تفهیم  اتهام شدند. برای زندانی فراری در برابر اتهام فرار از زندان، همدستی در سرقت‌های مسلحانه خانه‌‌ها و نیز چهار همدستش بابت  شركت در سرقت‌های مسلحانه خانه‌ها، نقشه و اجرای فراری دادن وی با تیراندازی مسلحانه و پنج زن  بازداشت شده هم به اتهام معاونت در جرایم، قرار قانونی صادر شد.  تحقیقات از  اعضای این باند برای رازگشایی از  دیگر جرایمشان  ادامه دارد.