فریب فروشندگان غذای حیوانات در دیوار

فریب فروشندگان غذای حیوانات در دیوار

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ در این باره گفت: در تازه‌ترین پرونده كه در پلیس فتا تشكیل شده، مردی با ترفند خرید غذا برای حیوانات خانگی از شهروندان در سایت دیوار كلاهبرداری می‌كرد. رسیدگی به این پرونده از آخرین روزهای دی امسال در دستور كار پلیس تهران قرار گرفت. با بررسی شكایت شاكیان مشخص شد، مرد جوانی با شناسایی طعمه‌هایش از سایت دیوار به بهانه خرید غذای حیوانات خانگی با آنها قرار گذاشته و پس از مراجعه حضوری با نشان دادن رسید انتقال كارت به كارت پول به حساب طعمه‌هایش، غذاهای حیوانات خانگی را تحویل گرفته اما فروشنده‌ها پس از رفتن مرد جوان متوجه می‌شدند هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است.
وی افزود: با ردیابی‌های پلیسی، متهم در جنوب تهران شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: به بهانه ترافیك كاری بانك‌ها ادعا می‌كردم پول هنوز به حسابشان واریز نشده و یك رسید جعلی را در گوشی تلفن همراهم به آنها نشان می‌دادم. با این شیوه از چند زن و مرد كه فروشنده غذای حیوانات بودند، كلاهبرداری كردم.
سرهنگ كاظمی هشدار داد: هویت‌ها در فضای مجازی می‌تواند واقعی‌ نباشد، برخی مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف شوم و كسب مال غیرمشروع با هویت‌های جعلی و عناوین گمراه كننده و تبلیغات دروغین برای كلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌كنند. قبل از هرگونه خرید و فروش اینترنتی از انتقال واریز پول به حسابتان اطمینان پیدا كنید.