فرار از زندان برای شكار دختران دم بخت

فرار از زندان برای شكار دختران دم بخت

 مرد كلاهبرداری كه قرار بود تا سال 1404 در زندان بماند و محكومیتش را سپری كند با سپردن وثیقه از زندان خارج شده است و در پوشش خواستگار از دختران دم‌بخت كلاهبرداری و سرقت می‌كند. پلیس برای شناسایی مخفیگاه متهم از مردم درخواست كمك كرده است.
 به گزارش جام‌جم، چندی پیش دختر جوانی با حضور در شعبه 15 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران از مهندسی قلابی به اتهام كلاهبرداری و سرقت پول‌هایش شكایت كرد.
 شاكی به بازپرس احمدبیگی گفت: چند ماه پیش در اینستاگرام با مردی كه می‌گفت مهندس و پولدار است، آشنا شدم و چند بارهم در مهمانی شبانه او را ملاقات كردم تا سرانجام از من خواستگاری كرد. وی می‌دانست آپارتمانی دارم و مدعی شد دوست بساز بفروشی دارد و می‌تواند آپارتمانی از او برایم بخرد. به حرفش اعتماد كرده و خانه‌ام را فروختم و خانه‌ای دیگر اجاره كردم. 150 میلیون تومان به خواستگار دادم تا با آن خانه‌ای برایم بخرد كه فرار كرد.
 با دستور بازپرس پرونده، تحقیقات ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ادامه پیدا كرد تا این‌كه  دختر دیگری كه با متهم در مركز خرید آشنا شده و به دام او افتاده بود از وی شكایت كرد. با تحقیق از این دختر معلوم شد متهم خودروی پژو206 او را فروخته تا باپول آن خودروی مدل بالای قسطی بخرد كه با گرفتن پول، متواری شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی، هشت دختر جوان نیز با حضور در پلیس آگاهی از متهم فراری به اتهام كلاهبرداری و سرقت شكایت كردند. تحقیقات نشان می‌داد متهم یكی از آنها را برای تفریح به جاده چالوس برده و بعد از رفتن او به سرویس بهداشتی، جوان خواستگار با سرقت كیفش فرار كرده است.
متهم از خانه یكی از شاكیان هم 50 میلیون تومان پول سرقت كرده و بقیه را هم به بهانه خرید آپارتمان، خودروی مدل بالای قسطی و خرید طلا فریب داده است. 
خواستگار قلابی خودش را مهندس و پولدار معرفی می‌كرد و دختران را در مهمانی شبانه، مراكز خرید یا گروه‌های تلگرامی و اینستاگرام به بهانه ازدواج فریب داده و نقشه‌اش را اجرا می‌كرده است. با بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار، هویت متهم به نام كوروش شناسایی شد. متهم با كرایه خودروهای مدل بالا و پوشیدن لباس‌های شیك، طعمه‌ها را فریب می‌داد.
ماموران در تحقیقات بعدی پی بردند كلاهبردار فراری چند سال پیش هم به همین شیوه از 15 دختر جوان دم بخت كلاهبرداری كرده و به زندان افتاده و محكومیتش تا سال 1404 ادامه داشته، اما سال گذشته با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمده و بعد از مدتی كه زندگی مخفیانه داشته از چندی پیش جرایم مشابهش را از سر گرفته است. پلیس برای یافتن او با بن‌بست رو‌به‌رو شده، بنابراین با درخواست بازپرس شعبه15 دادسرای ناحیه 5 تهران تصویر متهم فراری بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ می‌شود تا چنانچه افرادی در دام او گرفتار شده‌اند یا اطلاعاتی از مخفیگاه وی دارند، آن را در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.