خاطرات خودم زنده می‌شود

خاطرات خودم زنده می‌شود

شهرام شكیبا مجری، نویسنده و طنزپردازی است كه در سال‌های اخیر اجرای شیرین او را عموما در برنامه‌هایی با رویكردهای طنز بیشتر دیده‌ایم. با این حال او در قالبی جدی و البته كمی رسمی از پس اجرای این برنامه به خوبی برآمده است و در گفت‌وگو با مهمانان برنامه دست به دست كه افرادی از طیف‌های مختلف و جناح‌بندی‌های گوناگون هستند، فضا را صمیمانه و گرم پیش می‌برد.
شكیبا پس از پایان برنامه درحالی‌كه گریمش را پاك می‌كند، در گفت‌وگو با جام‌جم می‌گوید: طبیعی است كه ضوابط اجرای یك مجری در هر برنامه با توجه به رویكرد و محتوای آن برنامه متفاوت باشد.  من برنامه‌های مذهبی هم اجرا كرده‌ام و طبیعی است كه در هیچ‌كدام از آن برنامه‌ها به عنوان شكیبای طنزپرداز حاضر نبودم، بلكه با توجه به رویكرد برنامه پیش می‌رفتم و فضای برنامه را با توجه به حضور مهمانان و درونمایه‌اش هدایت می‌كردم.
این مجری تاكید می‌كند: در برنامه تلویزیونی دست به دست هم فضا همین‌طور است. ما در این برنامه صرفا روایتگری می‌كنیم و به مرور خاطرات می‌پردازیم و وقتی مهمانی به برنامه دعوت می‌شود هم باز می‌خواهیم خاطرات او را بشنویم. البته ممكن است من هم در لحظاتی بكوشم فضا را شیرین‌تر كنم، اما به معنای این‌كه كاملا طنزپردازی كنم نیست.
شكیبا در پاسخ به این‌كه چقدر اجرایش را بداهه پیش می‌برد و چقدر بر اساس متن‌های نوشته شده پیش می‌رود هم می‌افزاید: وقتی برنامه‌ای نویسنده دارد، ترجیح من این است به متن‌های نوشته شده توسط نویسندگان احترام بگذارم و بر مبنای همان متن‌ها پیش بروم؛ در واقع همان‌طور كه گفتم، فقط در لحظاتی فضا را شیرین‌تر می‌كنم یا با توجه به موضوع آن قسمت برنامه، از خاطرات خودم می‌گویم. خیلی وقت‌ها خاطراتی كه در برنامه می‌گویم برای خودم هم مرور و یادآوری می‌شوند و این برایم جذاب است.