كاهش متقاضیان آزمون دكتری ۹۸

كاهش متقاضیان آزمون دكتری ۹۸

رئیس سازمان سنجش آموزش كشور از كاهش تعداد متقاضیان آزمون دكتری ۹۸ خبر داد و گفت: تعداد متقاضیان این آزمون از ۲۲۳هزار داوطلب در سال جاری به ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر برای سال ۹۸ رسیده است.
به گزارش ایسنا، ابراهیم خدایی به جزئیات برگزاری آزمون دكتری سال ۹۸ اشاره كرد و افزود: این آزمون سوم اسفند ماه جاری برگزار می‌شود و از لحاظ تعداد داوطلب در مقایسه با سال گذشته با كاهش متقاضی مواجه شده‌ایم، به گونه‌ای كه امسال ۲۲۳ هزار نفر در این آزمون شركت كردند اما برای سال ۹۸ تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ متقاضی داشتیم.
وی در ادامه تصریح كرد: در آزمون دكتری سال ۹۸ حدود ۵۷ درصد متقاضیان، مرد و مابقی خانم‌ها هستند.
رئیس سازمان سنجش آموزش كشور درباره نتایج آزمون دكتری سال ۹۸ نیز عنوان کرد: نتایج اولیه این آزمون هفته پایانی فروردین ۹۸ اعلام می‌شود و اوایل اردیبهشت نیز انتخاب رشته صورت می‌گیرد. در نتیجه اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد پذیرفته‌شدگان به‌منظور انجام مراحل مصاحبه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند.
وی همچنین با تاكید بر این‌كه ظرفیت پذیرش در آزمون دكتری نهایی نشده است، افزود: درخصوص ظرفیت پذیرش در این آزمون هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.
‌خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون دكتری سال ۹۸ نیز گفت: كل ظرفیت پیش‌بینی شده در این آزمون در همه زیرنظام‌های آموزش عالی حدوداً ۲۲ هزار نفر است كه این آمار شامل دانشگاه آزاد اسلامی نیز خواهد شد. رئیس سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص جزئیات آزمون كارشناسی ارشد سال ۹۸ نیز افزود: مهلت دوم ثبت نام این آزمون از ۲۸ بهمن سال جاری آغاز می‌شود و اول اسفند پایان می‌پذیرد. این آزمون پنجم و ششم اردیبهشت ۹۸ در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.