فیلمبرداری مخفیانه خواستگار برای اخاذی

فیلمبرداری مخفیانه خواستگار برای اخاذی

 پسر فریبكار پس از شناسایی طعمه‌اش در كانال همدم‌یابی با همدستی یكی از دوستانش، تهدید دختر جوان را آغاز كرد تا به هدف شوم خود برسد.
سرهنگ تورج كاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در تشریح این خبر گفت: چندی قبل دختر جوانی با حضور در پلیس فتای تهران از مزاحمت و تهدیدهای خواستگار كینه‌جوی خود شكایت كرد. دختر جوان ادعا كرد در تلگرام و در یكی از كانال‌های همدم‌یاب با پسر 29 ساله‌ای به نام رسول آشنا شدم و پس از مدتی گفت‌وگو در تلگرام و برای 
آشنا شدن بیشتر در یك رستوران حضوری قرار گذاشتیم. پس از اولین دیدار چند قرار دیگر برای شناخت بیشتر در محل‌های تفریحی و دیدنی گذاشته و بعد از مدتی وقتی شرایط پسر جوان را بررسی كردم با توجه به این‌كه تفاهمی با هم نداشتیم، جواب منفی به او دادم.
رئیس پلیس فتای تهران ادامه داد: ماموران در ادامه پی‌بردند كه پسر جوان وقتی در برابر جواب منفی قرار می‌گیرد عكس‌های دختر جوان كه در رستوران و كافی‌شاپ و محل‌های دیدنی با هم بودند را برای او ارسال می‌كند و با تهدیدهایش درخواست رابطه شوم و پول می‌كند. خواستگار كینه‌جو در ادامه با تهدیدهایش مدعی می‌شود اگر دختر 26 ساله درخواستش را اجرا نكند اقدام به انتشار تصاویر وی در شبكه‌های اجتماعی می‌كند.
وی افزود: به این ترتیب ماموران با توجه به اطلاعات و مدارك پلیسی خیلی زود اقدامات فنی را آغاز كردند و موفق به دستگیری خواستگار كینه‌جو شدند كه در این مرحله پسر جوان ادعا كرد به خاطر این‌كه پس از یك مدت دوستی، دختر جوان جواب منفی به خواستگاری‌اش داده تصمیم به انتقام گرفته است. تیم پلیسی در ادامه همدست خواستگار كینه‌جو را كه به صورت پنهانی اقدام به عكسبرداری و فیلمبرداری از دختر جوان و پسر خواستگار كرده بود دستگیر كردند و متهمان و دختر جوان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفتند.
​​​​​​​
هشدار پلیس
سرهنگ كاظمی در توصیه پلیسی گفت: بستر‌های موجود در فضای مجازی (كانال‌ها و گروه‌ها) و شبكه‌های اجتماعی مكانی قابل اعتماد برای همسرگزینی و همدم‌یابی نیست. خانواده در جامعه ایرانی جایگاه اساسی دارد و برای تحكیم آن باید تلاش كرد. یكی از موضوعاتی كه كانون خانواده را پیش از تشكیل تهدید می‌كند اشتباه در انتخاب همسر در فضای مجازی است و چون هویت افراد در این فضا پنهان است افراد شیاد و مجرم برای اغفال قربانیان خود با ترفند‌های گوناگون نسبت به جلب اعتماد آنها زیركانه عمل می‌كنند، لذا ازدواج صحیح باید برطبق سنت و موازین دین مبین اسلام و نظارت و مشورت با والدین صورت پذیرد.