قتل استاد از سوی خواهرزاده مجسمه‌ساز

قتل استاد از سوی خواهرزاده مجسمه‌ساز

 پسر مجسمه‌ساز كه بعداز قتل دایی‌اش - كه عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر بود - به تركیه گریخته، تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرارگرفت.
به گزارش جام‌جم، ساعت 23 و 30 دقیقه دوشنبه  پانزدهم مرداد امسال یكی از ماموران كلانتری شهرك گلستان در تماس با بازپرس كشیك قتل دادسرای جنایی تهران از قتل مردی در خانه‌اش در غرب تهران خبر داد. در این مرحله تیم جنایی پلیس آگاهی همراه ماموران در محل جنایت كه طبقه اول خانه‌ای در مجتمعی در شهرك صدرای تهران بود، اعزام شدند. آنها زمانی كه در این خانه پا گذاشتند با جسد مرد كشته شده در حالی روبه‌رو شدند كه شواهد نشان می‌داد او براثر اصابت چاقو به قلبش به قتل 
رسیده است. 
بررسی‌های تكمیلی نشان داد كه درهای ورودی خانه سالم بوده و تخریبی صورت نگرفته، به همین دلیل كارآگاهان این احتمال را دادند كه عامل یا عاملان این جنایت آشنا بوده و به راحتی وارد این خانه شده‌اند. همچنین آثار به هم‌ریختگی وسایل داخل خانه نیز حكایت از درگیری مقتول با عامل یا عاملان جنایت داشت. كارشناسان پزشكی قانونی حاضر در محل نیز نظر دادندكه 36 تا 48 ساعت از مرگ مقتول گذشته است. 
ماموران برای رازگشایی از این جنایت به تحقیق از همسایه‌ها پرداختند كه معلوم شد مقتول دارای مدرك دكترای مدیریت بازرگانی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر بوده است. در این آپارتمان تنها زندگی می‌كرده و دانشجویان دختر و پسر زیادی به ملاقات او می‌آمدند و به خانه‌اش در رفت و آمد بودند. بعداز چند روز كه متوجه غیبت او و بوی نامطبوع از خانه اش شدند، موضوع را به پلیس گزارش دادند.
با دستور بازپرس جنایی، تحقیقات از سر گرفته شد تا این‌كه ماموران اطلاعاتی به دست آوردند كه نشان می‌داد كارت‌های بانكی این مرد و طلا و پول‌هایی كه درخانه اش بوده نیز سرقت شده است. در جریان تحقیقات ماموران به تحقیق از همسر مقتول پرداختندكه معلوم شدآنها به خاطر اختلاف‌هایی كه داشته‌اند ده سال است در دو خانه جدا زندگی می‌كنند اما طلاق نگرفته‌اند. او نمی‌دانست شوهرش با چه كسی اختلاف و درگیری داشته است. 
جست‌وجوها برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا این‌كه با گذشت شش ماه، ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتندكه نشان می‌داد مقتول اختلاف‌هایی با پسرخواهرش برسر ارثیه خانوادگی داشته و چند بار با این پسر دعوا و مشاجره داشته است. زمانی كه برای بازداشت او به‌عنوان تنها مظنون در این پرونده اقدام كردند، معلوم شد وی یك روز بعداز این‌كه دایی‌اش به قتل رسیده ایران را به مقصد تركیه ترك كرده است.
در این مرحله ماموران به تحقیق از خانواده این پسر جوان پرداختند كه معلوم شد او مجسمه‌ساز بوده و حتی قرارداد كاری در كشور تركیه با مردی بسته بوده و برای همین به آنجا سفر كرده است. این در حالی بود كه شواهد نشان می‌داد طلاهای موجود در خانه مقتول فروخته شده و پول آن همراه پول‌های موجود در حساب بانكی مقتول به حساب خواهرزاده مقتول كه تنها مظنون پرونده بود واریز شده است. علاوه بر آن خانواده‌اش هم مبالغی پول به حساب او واریز كرده‌اند. 
در جریان تحقیقات از خانواده وی معلوم شد كه شب جنایت پسر خانواده كه با دایی‌اش اختلاف داشته به خانه او در غرب تهران رفته و بعد از درگیری او را با ضربه‌های چاقو كشته و با تهدید اعضای خانواده از كشور خارج شده و بعداز آن ارتباطش را با آنها قطع كرده است. 
ماموران با اطمینان از این‌كه مرد مجسمه‌ساز عامل قتل دایی‌اش است، به‌عنوان متهم به قتل تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. این در حالی است كه او به تركیه گریخته كه قرار شد با هماهنگی پلیس بین‌الملل وی در تركیه بازداشت و برای تحقیقات و محاكمه تحویل پلیس ایران شود.