زندگی عجیب مرد یخی

زندگی عجیب مرد یخی

در حالی كه همزمان با آغاز گردباد قطبی در بخش‌های وسیعی از آمریكا مردم این مناطق برای در امان ماندن از سرما تلاش می‌كردند یك مرد ماجراجو كاری عجیب انجام داد.
به گزارش فرارو، دانیل شِتِر مردی میانسال از اهالی میشیگان آمریكا در حالی كه برودت هوا در آمریكای شمالی به منفی ۳۴ درجه رسیده بود اقدام به شنا كردن و موج سواری در دریاچه سوپریور كرد.ظاهرا سرمای طاقت‌فرسا اثری در بدن این مرد ایجاد نكرده و ریش، سبیل، چشم‌ها و مژه‌های وی به كلی یخ زد!
مردم مناطقی كه در معرض سرمای قطبی قرار گرفته در كنار شومینه و وسایل گرمایشی در خانه‌های خود بودند، اما دانیل بی‌توجه به وضعیت آب و هوا در سوپریور شنا كرد.
بر پایه هشدار سرویس ملی هواشناسی برودت هوا در بخش‌های شمالی آمریكا به منفی ۴۶ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.
زنده ماندن در سرما به حفظ گرمای درونی بدن برمی‌گردد كه معمولا ۳۷ درجه سانتیگراد است. اما دمای درونی خیلی‌خیلی زود شروع به افت می‌كند.
در سرما، بدن شروع به لرزیدن ‌كرده و جریان خون به نقاط انتهایی را قطع می‌‌کند. اگر دمای درونی بدن تنها 2درجه كم شود، دچار سرمازدگی می‌شویم، هوشیاری‌ كم می‌شود، سپس ضربان قلب پایین می‌آید. اگر دمای درونی بدن به ۲۴ درجه برسد،‌ قلب می‌ایستد و معمولا فرد می‌میرد. با این حال افرادی هستند كه در دماهایی خیلی پایین‌تر از این زنده مانده‌اند.