كی‌روش امروز سرمربی كلمبیا می‌شود

كی‌روش امروز سرمربی كلمبیا می‌شود

سرمربی پرتغالی، روز پنجشنبه به صورت رسمی هدایت تیم ملی فوتبال كلمبیا را بر عهده خواهد گرفت. به گزارش نسخه اینترنتی نشریه ال‌تیمپو، كی‌روش بامداد دیروز وارد بوگوتا پایتخت كلمبیا شد تا ساعت 10 صبح امروز (به وقت محلی) قرارداد 5/3 ساله‌اش برای سرمربیگری تیم ملی كلمبیا را امضا ‌كند. قرار بود كی‌روش سه‌شنبه وارد بوگوتا شود؛ اما این سفر 24 ساعت به تعویق افتاد و دیروز به پایتخت كلمبیا رسید.
ال تیمپو نوشت: سرمربی ۶۵ ساله كه هدایت تیم ملی ایران را در دو جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه و دو جام ملت‌های آسیا در سالهای 2015 استرالیا و ۲۰۱۹ امارات بر عهده داشت در مرحله نیمه‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا در سال 2019 با شكست مقابل ژاپن از این رقابت‌ها كنار رفت تا دوران هشت ساله حضورش در ایران به پایان برسد. او در كلمبیا جانشین خوسه پكرمن خواهد شد كه در كلمبیا فردی محبوب محسوب می‌شود. رامون خسورون، رئیس این فدراسیون تایید كرده كه قرارداد كی‌روش امروز امضا می‌شود. حقوق كی‌روش در كلمبیا نصف مبلغ قرارداد پكرمن در زمان هدایت كلمبیا خواهد بود. تیم ملی كلمبیا از چهارم سپتامبر (14 شهریور امسال) بدون سرمربی است و چهار بازی دوستانه‌اش را اواخر سال ۲۰۱۸ و تحت هدایت آرتورو ریس (سرمربی زیر ۲۰سال كلمبیا) انجام داد. 
اوسیانو کروز،  میک‌مک‌درموت و دیه‌گو 3 فردی هستند که به‌عنوان دستیار  در کنار کی‌روش در تیم ملی ایران حضور داشتند و در مذاکرات مقدماتی این مربی با مدیران فدراسیون کلمبیا قرار شد در تیم ملی کلمبیا هم در کنار او باشند. اگر قرارداد کی‌روش طبق برنامه نهایی شود، آنها بلافاصله کار خود را با تیم ملی آغاز می‌کنند تا کلمبیا برای کوپاامه‌ریکا آماده شود. این مسابقات از 24 خرداد سال آینده در 5 شهر برزیل آغاز می‌شود و کلمبیا در اولین بازی باید 25 خرداد به مصاف تیم پرقدرت آرژانتین برود.