بهداد برای حال بد مردم ناراحت است

شهرام محمودی: چه ایرادی دارد در همه رشته‌ها از قطر الگو بگیریم؟

بهداد برای حال بد مردم ناراحت است

شهرام محمودی یكی از ورزشكارانی است كه همیشه حرف‌هایش را رك و پوست كنده زده. صاف و بدون فیلتر. او كه این روزها با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌كند یكی از آرزوهایش این است كه هر چه سریع‌تر لیگ به پایان برسد تا هم استراحت كند و هم اعصابش راحت شود. با بازیكن خاتم اردكان كه خیلی هم فوتبالی است برای دقایقی حرف زدیم.

شهرام تو خیلی فوتبالی هستی و به نظرم جام ملت‌ها را هم دنبال كردی.
دنبال كردم و متاسفم از حذف تیم ملی كشورم. این اتفاق برایم خیلی سخت بود و واقعا باور نمی‌كردم حذف شده‌ایم. با این حال دم بچه‌های ایران گرم. شاید اگر اتفاقات عجیب نمی‌افتاد حالا ماجرا طور دیگری رقم می‌خورد. با این حال همه بچه‌ها خسته نباشند.

نظرت درباره قهرمانی قطر چیست؟

خب من بخواهم حرف بزنم باز شاید حرف و حدیث به وجود بیاید. خود شما باور می‌كردید قطر قهرمان شود؟ روزی كه ژاوی در آن برنامه تلویزیونی پیش‌بینی كرد شاید خیلی‌ها خندیدند، اما قهرمانی آنها نشان داد كه چقدر خوب برنامه‌ریزی كرده‌اند و چقدر خوب این برنامه‌ها را اجرا كرده‌اند. قطعا این قهرمانی اتفاقی نبود. شك نكنید كه برنامه‌ریزی جواب می‌دهد. فكر می‌كنم قطر نمونه خوبی برای الگو‌برداری است. آنها بیخ گوش خودمان هستند. الگوهای اروپایی به درد ما نمی‌خورد. در همه رشته‌ها می‌توانیم از آنها الگو بگیریم، نه فقط در فوتبال.
در ایران خیلی چیزها را به زیر ساخت ربط می‌دهند.
اول باید مدیریت‌مان درست شود. امیدوارم در آینده نزدیك این اتفاق بیفتد.

در روزهای گذشته یك جدال لفظی بین بهداد سلیمی و فوتبالیست‌ها به وجود آمد. نظرت در این باره چیست؟
بچه‌های فوتبال هم زحمت می‌كشند. خب پاداشی كه داده می‌شود برای بازیكنان است. مثل ما كه fivb برای حضور در لیگ جهانی پاداش می‌داد، اما متأسفانه ما پاداشی نگرفتیم.  AFCبخشی از صحبت‌های بهداد بابت این است كه مردم گرفتار هستند و شرایط اقتصادی بدی دارند. بهداد بابت حال و روز بد مردم ناراحت است.

از خودت بگو. مصدومیت‌ات چطور است؟
رباط مچ‌پایم كشیدگی دارد. البته خطرناك نیست و فقط باید طول درمان دو، سه هفته‌ای آن طی شود. البته كمی اذیت می‌كند و درد هم دارد، اما تا پروسه دو، سه هفته‌ای درمانم كامل نشود، نباید خیلی به آن فشار بیاورم.

وضعیت خاتم اردكان چطور است.
خوب است، اما همه چیز در روزهای آخر مشخص می‌شود. داریم برای پلی‌آف آماده می‌شویم. از حالا نمی‌توان گفت كدام تیم‌ها به فینال می‌آیند. بازی‌های مرحله اول پلی‌آف هم خیلی حساس است و فقط باید قدم اول را محكم برداشت تا كار راحت شود.
​​​​​​​
ایران باید در مرحله انتخابی المپیك با مكزیك، كوبا و روسیه بازی كند. به نظرت چقدر شانس داریم؟
خب ما ایران هستیم و قطعا شانس زیادی داریم. هر چند تیم‌های روسیه، كوبا و مكزیك از تیم‌های خوب جهان هستند، اما این‌طور نیست كه نشود آنها را شكست داد. ما قبلا هم روسیه را برده‌ایم. در هر صورت كسب سهمیه المپیك در همین مرحله هم دور از دسترس نیست. امیدوارم این اتفاق بیفتد تا دل مردم شاد شود.