بوسیدن روی ماه در آخر هفته

تلویزیون برای ایام فاطمیه و دهه فجر ، بیش از 70فیلم آماده پخش کرده است

بوسیدن روی ماه در آخر هفته

تلویزیون به مناسبت شهادت بانوی دو عالم و 22 بهمن در تعطیلات پیش رو بیش از 70 فیلم‌ سینمایی اعم از ایرانی، خارجی،‌ انیمیشن و... را روی آنتن شبكه‌های مختلف سیما می‌فرستد. جام‌جم از میان این فیلم‌ها كه امروز، جمعه، شنبه و دوشنبه 18، 20،19 و 22 بهمن پخش می‌شود؛ پیشنهادهایی برای شما دارد.

«بوسیدن روی ماه» با شبكه یك
فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به كارگردانی همایون اسعدیان، شنبه 20 بهمن ساعت 10 و 30 دقیقه از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
قصه: احترام‌السادات و فروغ خانم دو پیرزن هستند كه در همسایگی هم زندگی می‌كنند و بیش از 20 سال است كه در انتظار فرزندانشان هستند. احترام السادات می‌خواهد هر طور شده ردی از فرزندش بیابد، اما كارمندان بنیاد شهید كه از مراجعات او خسته شده‌اند هر بار با جوابی او را دلخوش كرده و به خانه می‌فرستند. عاقبت یك روز از بنیاد شهید تماس می‌گیرند و... 
بازیگران: شیرین یزدان بخش، رابعه مدنی، مسعود رایگان و صابر ابر.

«طیب» به شبكه 2 می‌آید 
فیلم تلویزیونی «طیب» به كارگردانی قدرت‌ا... بزرگی، شنبه 20 بهمن ساعت 8 از شبكه دو سیما پخش خواهد شد.
قصه: این فیلم در مورد طیب حاج رضایی است كه در دوران قبل از انقلاب در شهر تهران برای خود اسم و رسمی داشته و به جوانمردی از او یاد می‌شده و فرد نیكوكاری بوده است. طیب با كسانی كه به مردم عادی زور می‎‌گویند مقابله می‌كند و دست مستمندان را می‌گیرد. طیب و دوستانش در ماه محرم علی رغم مخالفت رژیم شاه، هیات‌های عزاداری را به خیابان‌ها می‌آورند. این امر به مزاج سلطنت خوش نمی‌آید و... . 
بازیگران: جعفر دهقان، حسن جوهرچی و... . 

«سیانور» در شبكه 3 
فیلم سینمایی «سیانور» به كارگردانی بهروز شعیبی، جمعه 19 بهمن ساعت 19روانه آنتن خواهد شد.
قصه: سیانور در دهه ۵۰ می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یك زوج است كه در آن دوره زمانی به تصویر كشیده می‌شود.
بازیگران: مهدی هاشمی، هانیه توسلی، بابك حمیدیان، بهنوش طباطبایی و پدرام شریفی.

تماشای «جمجمه‌ها» در شبكه 4 
فیلم سینمایی «جمجمه‌ها» به كارگردانی راب كوئن، امروز ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
قصه: لوك مك نامارا كه در خانواد‌ه‌ای كارگری در ایالت كانتی كات بزرگ شده به كالج راه می‌یابد. در آنجا تلاش می‌كند در رشته حقوق تحصیل كند، اما راهیابی به دانشگاه هاروارد مستلزم نشان دادن شایستگی‌های اساسی است. انجمن مخفی جمجمه‌ها از لوك مك دعوت می‌كند تا به اعضای این انجمن بپیوندد و لوك می‌پندارد عضویت در انجمن موجب سهولت راهیابی او به دانشگاه خواهد شد، اما... . 
بازیگران: جاشوآ جكسن و پل والتر. 

«امكان مینا» در شبكه 5
فیلم سینمایی «امكان مینا» به كارگردانی كمال تبریزی، دوشنبه 22 بهمن ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه پنج پخش می‌شود.
قصه: مهران و مینا زوجی خوشبخت هستند كه با مشكلی در زندگی مواجه می‌شوند و آن رسوخ عقاید گروهك منافقین در ذهن و فكر مینا است. مهران كه خبرنگار است، مدام با دبیرش به دلیل عدم چاپ حقایق مشكل دارد و بر اثر بمباران منطقه‌ای كه همسرش در آنجا مشغول به تحصیل است، متوجه فعالیت‌های مشكوك وی می‌شود و همین تردید، شك و سرانجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌كشاند.
بازیگران: میلاد كی‌مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامك صفری و فرزاد باقری.

صلابت «شیر سنگی» در شبكه شما 
فیلم سینمایی «شیر سنگی» به كارگردانی مسعود جعفری جوزانی، دوشنبه 22 بهمن ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه شما پخش خواهد شد.
قصه: جسد یك انگلیسی كه با داس كشته شده، در منطقه بختیاری، روی لوله‌های نفت پیدا می‌شود. كوهیار، پسر رئیس طایفه علی‌یار و خدامراد، كه مجسمه شیر سنگی می‌سازد، جسد را می‌بینند و دفن می‌كنند. مأموری به نام عامری برای پیگیری قتل و دستگیری قاتل به منطقه اعزام می‌شود. یك دیپلمات انگلیسی نیز او را راهنمایی می‌كند. 
عامری، ‌كوهیار را قاتل می‌داند. بین او و نامدارخان كه همخون علی‌یار و رئیس طایفه‌ای دیگر است نزاع در می‌گیرد. 
بگو مگوهای آنها، همان‌گونه كه دیپلمات می‌خواهد، جنگی ناخواسته را موجب می‌شود... 
بازیگران: علی نصیریان، عزت‌ا... انتظامی، علیرضا شجاع‌نوری، حمید جبلی و آزیتا لاچینی.

عملیات «قهرمانان كوچك» در شبكه كودك
فیلم سینمایی «قهرمانان كوچك» به كارگردانی حسین قناعت، دوشنبه 22 بهمن ساعت 14 از شبكه كودك پخش خواهد شد.
قصه: چهار كودك كه پدرانشان در یك كارخانه تولید لوازم‌التحریر به عنوان كارگر كار می‌كنند، متوجه وجود عده‌ای قاچاقچی می‌شوند كه باعث شده‌اند كارخانـــــــه ورشكست شده و به تعطیلی كشیده شود. بچه‌هــــــــــا تصمیم می‌گیرند قاچاقچیان را گیر انداختــــــه و از بیــــــــكاری پدرانشـــــــــــــــان جلوگیری كنند كه... 
بازیگران: برزو ارجمند، بهنوش بختیاری، بیژن بنفشه‌خواه، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلــــــــــــی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، رامین ناصرنصیر، فرهـــــــــــــاد بشارتی و افشــــــــــــین سنگ چاپ. 

ردپای «هیات منصفه فراری» در افق
فیلـــــــــم سینمـــــایی «هیـــــات منصفـــــــــه فراری» به كارگردانی گری فلـــــــدر، جمعه 19بهمن ساعت 10 از شبكه افق پخش خواهد شد.
قصه: وقتی یك وكیل با شلیك گلوله در محل كار خود به قتل می‌رسد، بیوه او از یك شركت مهم تولیدكننده اسلحه به دادگاه شكایت می‌كند. او كه این شركت را مسؤول مرگ همسر خود می‌داند از یك وكیل مجرب به نام وندل رور می‌خواهد وكالت او را به عهده بگیرد. از سوی دیگر، رانكین فیچ، وكیلی جوان وكالت شركت را به عهده می‌گیرد. هر دو طرف به نتیجه می‌رسند یك زن و مرد مانع اقدامات آنها هستند و...
بازیگران: جان كیوزاك، جین هاكمن، داستین هافمن، راشل وایس و بروس دیویسن.

شناسایی «دشمن ملت» 
با شبكه نمایش

فیلـــــــــم سینمـــــایی «دشمن ملت» به كارگـــــــــــــــردانی تونی اسكات امروز ساعت 19روی آنتن شبكه نمایش می‌رود.
قصه: فیلم درباره یك شبكه جاسوسی به نام اشلون است كه سال 1947 توسط آمریكا و انگلیس ساخته شده است و می‌تواند تمام مكالمات تلفنی افراد را كنترل و در حریم خصوصی آنها وارد شود؛ در این فیلم نشان داده می‌شود كه چگونه سازمان امنیت آمریكا، استفاده خود را در زمان جنگ سرد از این شبكه می‌برد.
بازیگران: ویل اسمیت، جین هاكمن، جون وویت، لیزا بونه، رجینا كینگ، استوارت ویلسون و لورن دین.