نسخه Pdf

چند ترفند ساده، اما مهم

نكته‌هایی كه برای سفر در زمستان باید بدانید

چند ترفند ساده، اما مهم

اگر قرار است سفر زمستانی داشته باشید و جایی بروید كه هوا سرد و شاید بارانی یا برفی باشد، لازم است چند چیز ساده اما مهم را بدانید.
 شاید فكر كنید برای سفر رفتن در این فصل فقط باید با هواپیما به مقصد بروید و به‌خاطر هزینه منصرف شوید یا حتما با ماشین شخصی باید سفر كنید و به‌دليل خطرات احتمالی قیدش را بزنید، اما چند نكته در این باره باید بدانید:  یكي این‌كه در زمستان می‌توانید پروازهایی با قیمت‌های مناسب پیدا كنید فقط كافی است زمان رفت و برگشت‌تان را كمی هوشمندانه انتخاب كنید. نكته دوم این كه سفر با قطار و اتوبوس در این فصل آن‌قدر‌ها هم كه فكر می‌كنید چیز سختی نیست فقط كمی حوصله می‌خواهد و اندكی ماجراجویی. خیالتان هم از بابت رفت و آمد در شهرهایی كه به آن سفر می‌كنید هم راحت باشد. تقریبا همه شهرهای ایران دیگر آژانس‌های اینترنتی دارند و به‌راحتی و با قیمتی بسیار معقول می‌توانید به هرجا حتی دل جنگل‌ها هم بروید.
 تجهیزات مناسب داشتن خیلی هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. ارزش تجربه سفر زمستانی آن‌قدر هست كه برای تجربه‌اش كمی هزینه كنید. داشتن جوراب گرم چیزی است كه خیلی ساده به نظر می‌رسد، اما باید در یك پیاده‌روی در هوای سرد امتحانش كرده باشید تا بدانید چقدر به شما كمك می‌كند پس قبل از هركاری دو جفت جوراب گرم داخل چمدان‌تان بگذارید. لباس مناسب در سفر خیلی مهم است. شما قرار نیست هرچه لباس بافت سنگین دارید را در چمدان كنید و باخودتان راه بیندازید. سعی كنید لباس‌هایی را انتخاب كنید كه گرم و سبك است. در آخر هم بدانید سفر به شمال در زمستان یعنی شرایط غیر‌قابل پیش‌بینی، البته قرار نیست در حد مناطق كوهستانی یخبندان باشد، اما ممكن است هوا بارانی و برفی شود یا خیلی سرد. پس سعی كنید برای این شرایط خودتان را آماده كنید.
 اگر اهل سفر ارزان هستید و از آن دسته افرادی كه همیشه در دل طبیعت چادر می‌زنید و فصل زمستان را برای همین مناسب سفر نمی‌دانید، پیشنهاد می‌كنیم هاستل‌ها یا خانه‌های بوم‌گردی را امتحان كنید. هردو در بيشتر نقاط ایران تقریبا پیدا می‌شوند، هم قیمت‌های خوبی دارند و هم معمولا خودشان قسمت جذابی از سفرتان را می‌سازند.