هشدار خبرگان رهبری درباره عواقب پیوستن به پالرمو

هشدار خبرگان رهبری درباره عواقب پیوستن به پالرمو

مجلس خبرگان رهبری در پایان ششمین اجلاس رسمی خود با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند «پالرمو»، CFT و غیره اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد، خطای استراتژیک محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، در این بیانیه ضمن قدردانی از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن آورده است: انقلاب اسلامی، پس از 40 سال بالندگی و سرافرازی وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است و الگوی موفق مردم‌سالاری دینی، عدالت‌خواهی و  ایستادگی روزافزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان را ارائه داده است. از این رو، بر تلاش همگان به ویژه نخبگان جوان و مؤمن انقلابی برای تحقق هر چه بیشتر گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی و سایر موارد مذکور در بیانیه مهم و راهبردی رهبری در گام دوم انقلاب تاکید می‌شود و لازم است این بیانیه به عنوان یک سند بالادستی نظام اسلامی مورد توجه عملی قرار گیرد و برنامه‌های لازم برای عملیاتی ساختن آن تدبیر شود.
در ادامه این بیانیه با اشاره به توطئه‌های گسترده دشمنان آمده است: اینک در گام دوم انقلاب نیز باید با اتکا به خداوند و نگاه خوشبینانه نسبت به آینده با عزم جهادی برگرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می توانیم» با میدان‌داری جوانان مؤمن و باانگیزه، عنصر اراده ملی را جان مایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی قرار دهیم.
مجلس خبرگان رهبری  ضمن درخواست از آیت‌ا... رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه برای فراهم آوردن زمینه تحقق عدالت فراگیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خطاب به دولت تاکید کرد: هم اکنون در اقتصاد ایران مشکلاتی وجود دارد که با تقویت نگاه به درون، مدیریت جهادی و خودباوری، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بدون داشتن رویکرد برون‌گرایی، می‌توانیم آنها را حل کنیم و با مدیریت صحیحِ نظام توزیع و نظارت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و خرد، تقویت بخش تعاون و مهم‌تر از همه فعال سازی دیپلماسی اقتصادی علی الخصوص نسبت به همسایگان، باید کشور را در برابر تحریم‌ها مقاوم‌تر نموده و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی را ارتقا بخشیم.
آیت‌ا... جنتی: رئیس قوه قضاییه با غارتگران اموال و مفسدان برخورد قاطع کند
رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه ششمین اجلاسیه خبرگان گفت: خدا به آقای رئیسی توفیق دهد تا عدالت را اجرا کنند و با غارتگران اموال و مفسدان برخورد قاطع کند.
آیت‌ا... احمد جنتی با تبریک اعیاد ماه رجب، میلاد امام علی(ع) و مبعث پیامبر اکرم(ص) و ابراز تاسف برای فقدان آیات شاهرودی و مومن، گفت: به مردم اعلام می‌کنم اگر می‌خواهید مجلسی پیدا کنید که در آن جدل نمی‌کنند، آن مجلس، این مجلس خبرگان است.
وی افزود: در مجلس خبرگان اختلاف نظر هست ولی درگیری نیست و این مجلس الگویی برای مجالس دیگر است و اعضای آن مجتهد هستند.
تاكید نمایندگان خبرگان بر مبارزه با فساد
نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در دومین روز از ششمین اجلاسیه این مجلس بر مبارزه با فساد، حل مشكلات كشور و انتقال سالم انقلاب به نسل آینده تاكید كردند.
به گزارش ایرنا، آیت‌ا... احمد بهشتی، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان این كه علت محدثه و مبقیه این انقلاب شكوهمند 40 ساله، مردم و رهبری بوده و هستند، گفت: آنچه می‌تواند همچنان مردم را در صحنه نگاه دارد، به گونه‌ای كه تهدیدها، تحریم‌ها، ترورها و توطئه‌ها بر پایمردی و استقامت‌شان بیفزاید و هرگز صحنه را خالی نگذارند، عدالت و مبارزه با فساد است.
وی فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی را همچون توده چركین برای كشورها و نظام‌ها دانست و افزود: خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی هم كه روزی مدیران و مسؤولانش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می‌دادند، هرگز بعید نبوده و نیست .
نماینده مجلس خبرگان با بیان این كه بحمدا... ماموران این نظام غالبا سلامت خود را نگاه داشته‌اند، تاكید كرد: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات جمهوری اسلامی است.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی حسینی، نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر این‌كه نظام اسلامی توانست بر تمام دشمنان پیروز شود، گفت: نظام اسلامی توانست در درون محكم و استوار و بیرون سربلند و الگوی آزادگان جهان باشد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: دشمن مایل است ملت ما مأیوس شوند و متأسفانه گاهی برخی از خودی‌ها هم با غفلت از این موضوع آن‌گونه وضع موجود را سیاه نشان می‌دهند كه ممكن است بعضی روح یاس و ناامیدی در آنها تقویت شود و گاهی می‌گویند همه چیز از دست رفته است.
حسینی ادامه داد: البته باید انقلابی زیست و انقلابی بود. انتقاد از خودی با لباس خیرخواهی باید باشد نه هجوم و تخریب. باید مشكلات را آن طور كه هست بیان كرد.