نمایش‌های رادیویی نوروزی معرفی شدند

نمایش‌های رادیویی نوروزی معرفی شدند


نمایش‌های رادیویی پزشكان داوطلب، تعطیلات خانوادگی، جدال شیرین، تهران مصفا، عمو شكلاتی و عمارت آبی نوروز ۹۸ از رادیونمایش و سایر شبكه‌های رادیویی شنیده خواهند شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌كل هنرهای نمایشی رادیو، محمدرضا قربانی مدیركل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش درباره سریال‌های نوروزی عنوان كرد: مجموعا ۶۰ قسمت نمایش رادیویی در قالب سریال ویژه ایام نوروز در اداره‌كل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است كه علاقه‌مندان می‌توانند شنونده آن از رادیو نمایش و سایر شبكه‌های رادیویی باشند.
وی ادامه داد: سریال‌های ویژه نوروز، متناسب با موضوع و رویكرد شبكه‌های رادیویی جوان، ایران، فرهنگ، تهران، ورزش و سلامت ساخته شده كه علاوه بر آن از طریق اداره‌كل صدای استان‌ها برای پخش از مراكز استان‌ها نیز ارسال شده است.
قربانی اعلام كرد: علاوه‌بر سریال‌های نوروزی به دلیل همزمانی نوروز با ایام شهادت و وفات حضرت زینب (س) و امام موسی كاظم (ع) دو نمایش رادیویی با این مناسبت نیز پخش خواهد شد، همچنین چهار سریال هم ویژه ایام سوگواری برای سایر شبكه‌ها تولید و ارسال شده است.
مدیر رادیو نمایش در پایان از تولید ۵۰ قطعه نمایش كوتاه با عنوان «این پرونده بسته نیست» خبر داد و گفت: این آثار نیز در راستای پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تولید شده است.
سریال‌های نوروزی از 3 فروردین روی آنتن رادیونمایش می‌روند. نمایش پزشكان داوطلب به نویسندگی ویدا دانشمند و كارگردانی ایوب آقاخانی در ده قسمت تولید شده و داستان آن درباره دو دانشجوی ترم آخر پزشكی است كه در ایام تعطیلات عید به ایستگاه‌های سلامتی نوروزی می‌روند. نمایش تعطیلات خانوادگی به نویسندگی حمیدرضا عباسی و كارگردانی بهرام سروری‌نژاد درباره دو برادر است كه در آستانه سال نو برای یافتن پدرشان به دنبال سرنخ‌هایی می‌روند. نمایش تهران مصفا به نویسندگی یاسمن شكرگزار و كارگردانی محمد پورحسن، درباره یك معلم تاریخ است كه دوست دارد در ایام نوروز تهران را به بچه‌ها و نوه‌هایش معرفی كند. نمایش عمارت آبی به نویسندگی مجید حیدری و كارگردانی محمد پورحسن درباره زن و شوهری است كه می‌خواهند خانه قدیمی خود در كیش را به یك مركز طبیعت گردی در نوروز تبدیل كنند كه هر روز ساعت ۱۸ پخش می‌شود.
این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه‌كنندگان، افكتورها و صدابرداران، كارگردانان و نویسندگان اداره‌كل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.