فانتزی ایرانی لیلا باقری در یك شهر زیرزمینی

كتاب تازه‌ای از مجموعه «رمان ژانر» نشر هیلا منتشر شد

فانتزی ایرانی لیلا باقری در یك شهر زیرزمینی



پنجشنبه‌ هفته گذشته در همین صفحه، خبر انتشار رمان یكی از همكاران رسانه‌ای‌مان را منتشر كردیم و حالا هم مفتخریم بگوییم رمانی دیگر از همكاری دیگر منتشر شده است؛ نخستین رمان لیلا باقری با عنوان «پیراهنی بر آب.»
هم از این بابت كه همكارمان كتابش را روانه بازار كرده خوشحالیم و هم از این بابت كه این رمان در یك مجموعه امتحان‌پس‌داده و زیر نظر نویسنده كاربلدی چون محمدحسن شهسواری منتشر شده است؛ قصه‌نویسی كه چند سالی است بر رمان ژانر تمركز دارد و در نشر هیلا ذیل انتشارات ققنوس مجموعه‌ای دنباله‌دار را در همین رابطه منتشر می‌‌كند.
تازه‌ترین كتاب از این سری هم كه از لیلا باقری است، تلاشی است برای خلق فانتری ایرانی كه به گفته محمدحسن شهسواری دبیر مجموعه رمان ژانر انتشارات ققنوس، با نگاه ویژه نویسنده به افسانه‌ها و باورهای بومی میسر شده است.
در این رمان با شهری زیرزمینی، آیین‌های فتوت مشاغل، عروسی قنات و موجوداتی خیالی و باستانی در باور ایرانیان همچون شهباز، موسیقار، هوبره آتشین بال، درخت تیغال و... روبه‌روییم كه ما را به درون تخیل ناب ایرانی می‌برد.
در بخشی از فصل ابتدایی این رمان می‌خوانیم: زیاد روی بام می‌آید، حتی اگر از بوی تعفن سرگیجه بگیرد، از بوی فاضلاب‌های خشك كه دم به دم آروغشان را از هر سوراخی رها می‌كنند در شهر، شهر پر از چیزهای خشك. داغی مثل هیولایی تشنه تمام ذرات رطوبت را بلعیده و همه چیز را خشك و ترك ترك كرده، مخصوصاً درختان را. تنها درخت دو ر و برش كه شاخه‌ای تر دارد، درخت خانه باغ قوزی است. پری همیشه تماشایش می‌كند. مثل حالا كه آمده برای خرگوش‌ها آب بگذارد كه یكباره گردباد پَر هم بلند می‌شود و مجبورش می‌كند در این داغی شال را دور سر و صورت بپیچد تا پرهای ریز در دهان و بینی‌اش نرود. عادت كرده به این گردبادهای گاه به گاه. باد كه می‌وزد، بیشتر از همه پر پرنده‌هایی را بلند می‌كند كه خورده شده‌اند. شكارشده‌ها یا آنهایی كه از تشنگی تلف شده‌اند و هنوز بدن‌شان كرم نگذاشته، خورده می‌شوند و ازشان می‌ماند مشتی پر. پری از تصویر خوردن گوشت پرنده و چرنده هم دلش به هم می‌خورد، چه برسد به...
اگر می‌خواهید یكی از خوانندگان رمان لیلا باقری باشید، بدانید كه نشر هیلا آن را در ۲۷۹ صفحه با قیمت 25000 تومان منتشر كرده است.