فروش خودروی اجاره‌ای با سند جعلی

فروش خودروی اجاره‌ای با سند جعلی

جاعلان حرفه‌ای كه خودروی اسپورتیج اجاره‌ای را با جعل سند فروخته بودند در دام پلیس گرفتار شدند.
به گزارش جام‌جم، سرهنگ بیژن جنتی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در تشریح این خبر گفت: رسیدگی به این پرونده همزمان با شكایت مردی در پلیس آگاهی فردیس آغاز شد. شاكی عنوان كرد، خودروی اسپورتیجی را به قیمت 350 میلیون تومان از فردی در جاده ملارد خریدم و با گرفتن مدارك و وكالت‌نامه، دیروز برای تعویض پلاك به مركز شماره‌گذاری مراجعه كردم. كارشناس این مركز پس از بررسی خودرو و مدارك آن اعلام كرد، سند جعلی است. در جریان تحقیقات پلیسی مشخص شد، سند متعلق به خودروی ال 90 است و مرد كلاهبردار، خودروی اسپورتیج را برای مدت ده روز اجاره كرده بود. او با سند سازی، این خودرو را فروخته بود. در ادامه، صاحب سند خودرو شناسایی شد كه در تحقیقات مدعی شد، مدارك خودرویش در تهران سرقت شده بود.
وی ادامه داد: با ردیابی‌های پلیسی، فروشنده خودرو در غرب استان تهران شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. متهم در جریان تحقیقات با اعتراف به جرمش گفت: با همدستی سه نفر دیگر، ابتدا خودروی اسپورتیج را اجاره كرده و بعد با تغییر سند ال 90 برای آن سند‌سازی كردیم.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: با توجه به این كه هیچ آدرسی از متهمان دردست نبود، تحقیقات گسترده در خصوص شناسایی ردی از متهمان آغاز شد تا این‌كه مخفیگاه آنها در تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضایی گروهی از ماموران به خانه آنها اعزام و در یك عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر و در بازرسی از آنجا 30 عدد مهرژلاتینی، مدارك شناسایی، چك بانكی، دودستگاه اهرم پرسی مخصوص مهرهای برجسته، برگه‌های اجاره نامه اتحادیه املاك و اسكنر مخصوص جعل سند كشف شد .
جنتی خاطر نشان كرد: با دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس تصاویر سارقان بدون پوشش منتشر شد تا چنانچه از شهروندان به این شیوه كلاهبرداری شده برای اعلام شكایت به نشانی جاده ملارد،خیابان اهری، پلیس آگاهی فردیس مراجعه یا با شماره تلفن 3- 02621878962 تماس بگیرند.