افزایش 70 درصدی جرایم سایبری

رئیس‌پلیس تهران خبر داد:

افزایش 70 درصدی جرایم سایبری

رئیس پلیس پایتخت از افزایش كشف پرونده‌های سرقت، قتل و سرقت مسلحانه در تهران خبر داد و گفت: وقوع جرایم سایبری در سال 97 بیش از 70 درصد رشد داشته است.
به گزارش جام‌جم، سردار حسین رحیمی دیروز در همایش فرماندهان و مدیران فاتب با اشاره به اجرای طرح رعد در پایتخت گفت: در اجرای ۲۲ مرحله طرح رعد، بالغ بر 1800نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
رئیس‌پلیس تهران درباره آمار كشف سرقت توضیح داد: ۱۶۶ هزار و ۷۹۴فقره سرقت در ۱۱ ماه گذشته منجر به كشف شده كه در مقایسه با سال گذشته، رشد 11 درصدی داشته است.
جرایم جنایی موضوع دیگری بود كه رحیمی به آن اشاره كرد و افزود: در حوزه جرایم جنایی نظیر قتل، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه و …. باید بگویم ۹۵ درصد این جرایم در تهران كشف می‌شود. ضمن این‌كه طی این مدت با كاهش در وقوع این جرایم روبه‌رو بوده‌ایم.
وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا خاطرنشان كرد: پلیس فتا در این مدت ده هزار و ۲۰۵ پرونده را كشف كرد كه برداشت غیرمجاز، مزاحمت اینترنتی، كلاهبرداری رایانه‌ای و دسترسی به اطلاعات حریم خصوصی از جمله این جرایم است. جرایم در حوزه‌ فضای مجازی امسال بیش از ۷۰ درصد رشد داشته، اما در عین حال توان و قدرت پلیس نیز افزایش چشمگیری داشته است.
رحیمی با بیان این كه امسال پلیس به پرونده‌های كلان و جرایم اقتصادی نیز ورود كرد، تصریح كرد: رسیدگی به این پرونده‌ها بار اصلی‌اش بر دوش پلیس بود؛ به طوری كه امسال ۲۱ پرونده ستاد اقتصادی پلیس مورد رسیدگی قرار گرفته و 1905 نفر نیز در این زمینه احضار شدند كه منجر به دستگیری ۴۹۳ نفر شد و از این میان ۳۸۷ نفر با حكم قضایی به زندان رفتند.