محاكمه عضو یاكوزا به اتهام قتل جوان ایرانی

محاكمه عضو یاكوزا به اتهام قتل جوان ایرانی

پس از شكسته شدن حكم قصاص مرد ایرانی عضو باند یاكوزا كه متهم است در ژاپن دست به جنایت زده، متهم به قتل دیروز بار دیگر پای میز محاكمه ایستاد .
به گزارش جام‌جم، اوایل دی‌ ‌1394 زن میانسالی به پلیس آگاهی تهران رفت و از كشته شدن پسرش به نام میثم در شهر ناگویای ژاپن به دست چند مرد ایرانی خبر داد. با این شكایت رسیدگی به پرونده آغاز شد و پلیس به بررسی ماجرا پرداخت.
طی مكاتبات پلیس ایران با ژاپن، مشخص شد میثم شبانه از سوی 9 مرد مسلح ایرانی مورد حمله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرد. همچنین مشخص شد پلیس شهر ناگویا هشت ‌نفر از متهمان را بازداشت كرده، اما یكی از آنها به نام رامین كه 31 سال دارد به مكان نامعلومی گریخته است. تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این‌كه مرداد‌‌ 1396 پلیس ایران دریافت رامین با پاسپورت جعلی به ایران آمده و در یكی از شهرهای شمالی كشور زندگی مخفیانه دارد. به این ترتیب رامین بازداشت شد و به درگیری خونین اعتراف كرد.
در حالی كه پزشكی قانونی ژاپن اعلام كرده بود ضربه كشنده با سلاح برنده سنگین به پشت زانوی مقتول زده شده است، هشت متهم دیگر محاكمه و به زندان محكوم شدند و چون روشن شد فقط رامین در آن درگیری شمشیر در دست داشته، او در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه ایستاد.
متهم در آن جلسه گفت: قبول دارم در آن درگیری شمشیر در دست داشتم، ولی شك دارم ضربه من باعث مرگ مقتول شده باشد. چون سایر شركت‌كنندگان در دعوا نیز چاقو و قمه در دست داشتند.
در پایان آن جلسه قضات دادگاه وی را به قصاص محكوم كردند ولی این حكم به خاطر برخی ایرادهای قضایی در دیوان‌عالی كشور تایید نشد و رامین دیروز باردیگر در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یك مستشار پای میز محاكمه ایستاد. در ابتدای این جلسه پدر و مادر میثم برای رامین حكم قصاص خواستند.سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: از سال‌ها پیش كه به ژاپن رفتم عضو یك باند خرید و فروش مواد‌مخدر شدم. میثم هم عضو همین باند بود. ما سیمكارتی را كه خریداران مواد مخدر با آن تماس می‌گرفتند به مبلغ چهار میلیارد تومان از میثم خریدیم و فكر می‌كردیم زنگ‌خور خط بالاست. ولی بعد از چند روز متوجه شدیم میثم سرمان كلاه گذاشته و به مشتریانش شماره جدید خودش را داده است.ما از میثم خواستیم تا پولمان را پس بدهد ولی قبول نكرد به همین علت به عنوان مشتری با او تماس گرفتیم و قرار گذاشتیم. می‌خواستیم او را بترسانیم. ما 9 نفری سر قرار رفتیم، اما وقتی میثم با ما روبه‌رو شد با ماشین قصد فرار داشت كه راهش را سد كردیم و او با ماشین به جدول كنار خیابان كوبید. او به رویمان سلاح كشید. من در آن درگیری شمشیر در دست داشتم و یك ضربه به او زدم. ممكن است رامین بر اثر ضربه چاقو سایر متهمان كه حالا در ژاپن هستند، كشته شده باشد.
با پایان دفاعیات این متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر كنند.